نمونه دادخواست تامین دلیل زمین کشاورزی

نمونه دادخواست تامین دلیل زمین کشاورزی

به طور کلی ممکن است فردی متوجه گردد. که به حدود زمین کشاورزی اش تعارض شده است. در نتیجه اختلافاتی به وجود می آید. و برای حل این اختلافات لازم است نمونه دادخواست تامین دلیل زمین کشاورزی تهیه شود. و به مراجع قضایی ارائه داده شود.برای تهیه تامین دلیل برای ارائه به دادگاه برای حل اختلافات حد و حدودی ملک لازم است. تفسیر عکس هوایی برای جانمایی زمین انجام شود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند تفسیر عکس هوایی را انجام دهد. و گزارش تهیه شده توسط وی معتبر است.

تفسیر عکس هوایی کشاورزی

در مواردی که بین مالکین املاک و کشاورزان در مورد زمین‌های کشاورزی اختلاف به وجود می‌آید. عکس هوایی به ‌عنوان یکی از مستندات مورد استفاده قرار می‌گیرد و تفسیر می‌شود. و تکلیف کاملاً مشخص می‌گردد. البته همه این موارد حتماً باید مورد تأیید کارشناس قرار گیرد. کارشناس تفسیر عکس هوایی کشاورزی را انجام می دهد.و با مهر و امضای خود به گزارش رسمیت می دهد. و آن را به‌ عنوان یک سند قابل استناد ارائه می‌دهد.

تفسیر عکس هوایی و تهیه تامین دلیل برای دادگاه

تامین دلیل به عنوان مدرک قابل ارائه به دادگاه ،برای حل اختلافات دولت و مالکین اراضی لازم است تهیه شود. در واقع با ملی اعلام شدن اراضی می توان به رای دولت اعتراض نمود .سپس لازم است تامین دلیلی جهت ارائه به مراجع قضایی تهیه شود.تفسیر عکس های هوایی برای موارد بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.از این عکس ها برای جانمایی ملک، حل اختلافات، تشخیص اراضی موات، اثبات وجود بنا و … استفاده می شود. در واقع اختلافات ملکی ممکن است اختلافات بین دولت و مالکین اراضی به وجود بیاید.

تفسیر عکس هوایی برای تعیین سابقه احیا اراضی

در واقع دولت ممکن است یکسری از اراضی را ملی محسوب نماید.در این صورت افراد می توانند  بر این رای اعتراض نمایند. و جهت پیگیری پرونده خود در دادگاه مدارکی را تهیه نمایند.در واقع تنها با ارائه تامین دلیل می توان اراضی را از دولت پس گرفت .یکی از این مدارک گزارش تفسیر عکس های هوایی است. با انجام تفسیر عکس هوایی باید سابقه احیا در اراضی بررسی شود. در نتیجه با معلوم شدن وجود سابقه احیا در اراضی گزارش کارشناسی تهیه می شود.به منظور انجام تفسیر عکس هوایی مراجعه به یک فرد متخصص ضروری می باشد.در واقع کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی متخصص با تجربه ای است. که می تواند به خوبی انجام تفسیر عکس هوایی را بر عهده بگیرد. و اطلاعات لازم را از عکس هوایی دریافت کند.

برای انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا باید عکس هوایی تهیه شود.کارشناس به منظور تهیه عکس هوایی پوشش دار قدیمی به سازمان نقشه برداری مراجعه خواهد کرد.با مراجعه به این سازمان در نتیجه عکس هوایی بر اساس سال و موقعیت عکسبرداری تهیه می گردد.در ادامه تفسیر عکس هوایی آغاز می شود. با روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی انجام می شود.سابقه احیا مورد بررسی قرار می گیرد.در آخر گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه و مهر و امضا می شود.در نتیجه این گزارش قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود.

نمونه دادخواست تامین دلیل زمین کشاورزی

حل اختلافات بر سر حدود ملک

به طور کلی ممکن است حدود اربعه ملک بر روی زمین نا معلوم باشد. در نتیجه به حدود ملک تعارض رخ دهد. همین امر باعث بروز اختلافاتی می شود. و برای حل این اختلافات لازم است به مراجع قضایی مراجعه نمود.تا نمونه دادخواست تامین دلیل حدود اربعه ملک تهیه شود.بعد از تشکیل پرونده در مراجع قضایی لازم است مدارکی به عنوان تامین دلیل فراهم شود. در واقع لازم است .گزارش تفسیر عکس های هوایی و نقشه یو تی ام ملک توسط یک متخصص تهیه و مهر و امضا گردد.

به طور کلی برای اینکه بتوان این مدارک را تهیه نمود. باید به یک متخصصی همانند کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. کارشناس در ابتدای امر عکس هوایی را تهیه خواهد کرد. و سپس اقدام به تفسیر عکس هوایی برای بررسی دیوارکشی قدیمی ملک خواهد کرد.با معلوم شدن دیوار کشی قدیمی ملک و با جانمایی آن بر روی زمین حدود اربعه ملک معلوم می شود. سپس با استقرار در شکستگی های ملک مختصات یو تی ام را برداشت خواهد کرد. و در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. با استفاده از این مدارک تهیه شده می توان اثبات کرد. که به اراضی تعارض رخ داده است و در نتیجه می توان اختلافات را حل نمود.

تعیین حدود اربعه زمین

زمانی که بخواهیم حد چیزی را تعیین کنیم. از واژه تحدید استفاده می کنیم. حد در این رابطه به معنی اندازه، کناره و اضلاع دو چیز بکار می رود. در خصوص املاک، تحدید به معنی معین کردن اندازه و حدود اربعه زمین مورد ثبت است. حدود اربعه ملک، همان چهار جهت جغرافیایی اصلی است. در هر سند، حدود اربعه و یا حدود مشخصات تعریف شده است.

در این سند، حد شرق، غرب، جنوب و شمال تعیین می گردد. این تعیین از حیث دسترسی به قطعه مجاور و یا منتهی شدن به خیابان است. در موقع تحدید حدود املاک باید نقشه کامل ملک به وسیله نقشه بردار ثبت ترسیم شود. در صفحه سوم اسناد مالکیت، پلاک های فرعی و اصلی و حدود اربعه ملک. و مساحت کل عرصه با حروف درج می شود. البته ممکن است برخی از املاک فاقد مساحت و حدود اربعه بوده و فقط شماره پلاک ثبتی داشته باشند. در این صورت برای تعیین مساحت ملک، از نقشه ثبتی که توسط کارشناسان ثبتی تهیه می شود. استفاده می گردد. مشکلات مربوط به تحدیدحدود املاک و سایر مشکلات ثبتی ممکن است. نیاز شما را به وکیل دعاوی مربوط به تحدید حدود اجباری سازد.

تحدید حدود املاک و اصلاح حدود

گاهی در وضعیت یک ملک ثبتی و یا مجاورین آن به دلیل ایجاد معبر و گذرگاه تغییراتی ایجاد می شود. این موضوع سبب می شود حدود اربعه ملک تغییر کند. در اینگونه موارد مالک می تواند از طریق مراجعه به ادارات ثبت درخواست اصلاح حدود نماید.

روند تعیین حدود املاک

برای آنکه تحدید حدود املاک روند درستی را طی کند لازم است. یکسری ضوابط قانونی رعایت شود. در ذیل خلاصه این روند ذکر شده است.

در برخی موارد حدود مجاورین یک ملک ثبتی از منظر ثبت معین و تعیین شده است.در این موارد تحدید حدود بدون انتشار آگهی با تبعیت از حدود مجاورین به عمل خواهد آمد.

گاهی یک یا چند حد ملک مورد تحدید از اموال عمومی مربوط به دولت و شهرداری هستند.در این موارد، تحدید حدود با حضور نمایندگان سازمان های ذیربط به عمل خواهد آمد. عدم حضور نماینده مزبور مانع انجام تحدید حدود نخواهد شد.بعد از تقاضای ثبت ملک، تقاضاکنندگان ثبت و مجاورین برای روز تعیین حدود، به وسیله اعلان احضار می شوند.این اعلان از طریق انتشار آگهی در جراید صورت می پذیرد.

در برخی موارد متقاضی یا نماینده وی در هنگام تحدید در محل حاضر نمی شوند.در این صورت، ملک مورد تقاضا با حدود اظهار شده از طرف مجاورین تحدید خواهد شد.

گاهی مجاورین نیز در موقع تحدید حاضر نمی شوند. در این صورت،حدود ملک تعیین نمی شود و اعلان تحدید حدود نسبت به آن ملک تجدید می شود. اگر مرتبه دوم تقاضاکننده و مجاورین هیچ یک حاضر نشوند و تحدید انجام نشود،حق الثبت ملک دو برابر می شود.

روند تعیین حدود املاک

روند تعیین حدود املاک

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 3.7 / 5. تعداد رأی: 3

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما