تهیه نقشه یو تی ام در املاک تهران

تهیه نقشه یو تی ام در املاک تهران

نقشه یو تی ام تهیه می شود تا در نتیجه مساحت و ابعاد و موقعیت دقیق ملک تعیین شود. تهیه نقشه یو تی ام در املاک تهران این روز ها املاک در تهران از اهمیت بالایی برخوردار هستند. زیرا قیمت آن ها دائم در حال تغییر است. و داشتن یک مساحت دقیق از ملک بسیار حائز اهمیت است. از این رو باید یک راهکار دقیق برای این موضوع وجود داشته باشد.

نقشه های یو تی ام که امروزه یکی از مهم ترین مدارک برای صدور سند برای یک ملک است مسائلی از جمله اختلافات ملکی را حل کرده است. به این صورت که در این نقشه ها ملک با توجه به مختصات چهار گوشه اش روی کره زمین تثبیت و دیگر امکان جابه جایی ندارد. و از آنجا که این کار با استفاده از ابزار دقیق و به روز نقشه برداری انجام می شود. می توان اندازه دقیق حدود اربعه ملک و مساحت دقیق در حد سانتی متر را به دست آورد. و زمانی که برای یک ملک سند تک برگ صادر شود. یعنی اینکه نقشه یو تی ام از ملک تهیه شده است. و در سازمان ثبت بایگانی و آن مختصات تنها به نام مالک می شود.

دیگر شخصی نمی تواند ادعای مالکیت برای ملک مورد نظر را کند. و اگر مالک قصد فروش ملک مورد نظر را کند. می تواند این مالکیت با این مختصات های یو تی ام را به مالک جدید انتقال دهد. مختصات یو تی ام یا نقشه یو تی ام همان نقشه ای است. که با توجه به مختصات ها و حدود اربعه آن رسیم می شود. و مختصات یو تی ام همان مختصات جهانی یو تی ام است. که هر نقطه از کره زمین دارای یک مختصات جداگانه است. تیم نقشه برداری ما با 20 سال سابقه در زمینه نقشه برداری و کارهای عمرانی آماده خدمات زسانی به شماست.

نقشه یو تی ام

مختصات یو تی ام مختصاتی جهانی می باشد. که از دو محور x وy و یک زون بهره می گیرد. در مختصات یو تی ام کره زمین 60 زون است. و هر زون 6 درجه می باشد. ایران در زون 39،40،41 قرار گرفته است. برای نشان دادن موقعیت یک نقطه از این مختصات استفاده می شود. این مختصات منحصر به فرد می باشد. یو تی ام مخفف universal transverse Mercator به معنای سیستم مختصات جهانی مرکاتور است. نقشه یو تی ام از نقشه های بسیار مهم است. و مورد استفاده در سازمان های ثبت اسناد، شهرداری، محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، اداره گاز و .. می باشد.

نقشه یو تی ام بر طبق سیستم مختصات جهانی تهیه می گردد. و بر طبق آن موقعیت مکانی یک ملک همراه املاک همسایه با مختصات دقیق در مقیاس بزرگ حاصل می شود. با تهیه نقشه یو تی ام معاملات ملکی با امنیت بالا انجام می شود. در نتیجه شاهد اختلافات ملکی ناشی از متراژ و .. نخواهید بود.

تهیه نقشه یو تی ام چه مزایایی دارد؟

نقشه یو تی ام امروزه از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. در سال 1393 با تصویب قانون کاداستر در نتیجه صدور سند تک برگی برای املاک نقشه یو تی ام در خواست می شود. از جمله مزایای تهیه نقشه یو تی ام شامل موارد زیر است:

  • بهره مندی از سامانه جی آی اس برای اتصال به اطلاعات مکانی و توصیفی
  • قابلیت گزارش گیری از تمامی پلاک های ثبتی
  • بهره مندی از سیستم هماهنگ تعیین موقعیت ملک
  • استقرار دقیق وضعیت هر ملک با توجه به موقعیت
  • رفع اختلافات ملکی و جلوگیری از دعاوی ملکی
  • بهره مندی از سیستم جامع برای تهیه نقشه از پلاک های ثبتی
  • دسترسی و یافتن مکان دقیق ملک

اخذ سند تک برگی اداره ثبت اسناد

امروزه اسناد تک برگی برای املاک صادر می شود. در اسناد تک برگ اطلاعات به طور کامل و دقیق درج میگردد همچنین این اسناد امنیت بالایی دارد. با توجه به معایب اسناد قدیمی ملک لازم است در کمترین زمان ممکن تبدیل سند قدیمی به سند تک برگی را انجام داد. در واقع ناخوانا بودن ، امنیت پایین، دقت پایین و .. از جمله ویژگی های این سند است.

در صورتی که افراد بخواهند سند قدیمی ملک خود را تعویض کنند و سند تک برگ اخذ نمایند لازم است مدارکی برای ارائه به اداره ثبت تهیه شود که از جمله این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. تهیه نقشه یو تی ام در املاک تهران از عهده یک متخصص بر می آید. اداره ثبت این نقشه را تنها با مهر و امضای یک فرد متخصص قبول خواهد کرد. و در صورتی که این نقشه را فردی غیر متخصص تهیه نماید. نقشه تهیه شده بی اعتبار خواهد بود. و قبول نخواهد کرد. بنابراین با مراجعه به فردی مانند کارشناس رسمی دادگستری می توان این نقشه را تهیه نمود.

این متخصص برای تهیه این نقشه ابتدا با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه مختصات یو تی ام گوشه ها و شکستگی ها را برداشت خواهد کرد. سپس ترسیم نقشه یو تی ام را با نرم افزار های دقیق و مخصوص ترسیم نقشه انجام می دهد. با ترسیم این نقشه مساحت، ابعاد و موقعیت منحصر به فرد ملک حاصل می شود. این نقشه چاپ و مهر و امضا شده معتبر می شود. و قابل ارائه به اداره ثبت اسناد  خواهد بود.

تهیه نقشه یو تی ام شهرداری

ساخت و ساز های درون شهر قوانینی دارد و باید زیر نظر شهرداری انجام شود. شهرداری باید از همه ساخت و ساز های درون شهر اطلاع داشته باشد وی قبل از آغاز ساخت و ساز می بایست جواز ساخت را صادر نماید. اخذ جواز ساخت سبب قانونی شدن ساخت و ساز اخذ می شود.

برای اینکه بتوان نقشه یو تی ام ملک را برای اخذ جواز ساخت تهیه کرد می بایست به فردی متخصص مراجعه گردد در واقع نتیجه مراجعه به یک فرد غیر متخصص نقشه ای با کیفیت پایین و غیر استاندارد خواهد بود. با مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی این نقشه با دقت بالا تهیه می شود. در نتیجه موقعیت دقیق ملک معلوم می شود. با ارائه این نقشه شهرداری جواز را صادر خواهد کرد.

 

 

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما