دریافت تصاویر ماهواره ای قدیمی

تصویر هوائی درکه تهران

تفسیر و بررسی عکس هوایی امروزه کاربرد های بسیاری دارد. و برای انجام اموری همچون تهیه تامین دلیل، جانمایی ملک، بررسی سابقه احیا، اثبات وجود یا عدم وجود بنا کاربرد دارد.

به عنوان مثال زمانی لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود که حدود و دیوار کشی ملک بر روی زمین معلوم نباشد. و در نتیجه همین امر سبب تعارض به حدود اربعه ملک گردد.

در حقیقت در این مواقع انجام تفسیر عکس هوایی قدیمی ضروری می باشد تا حدود قدیمی ملک از روی عکس هوایی معلوم شود. در نتیجه با معلوم شدن حدود اربعه اراضی نقشه یو تی ام تهیه می شود. این نقشه به همراه گزارش تفسیر عکس هوایی به مراجع قضایی ارائه می شود تا حل اختلافات ممکن باشد.

در صورتی که ملک دیوارکشی مشخصی روی زمین نداشته باشد همین امر باعث می شود. که اجازه تعارض و تجاوز به املاک مجاور داده شود و در نتیجه همین امر باعث بروز اختلافات و درگیری های حقوقی می شود.

در نتیجه به جهت تهیه تامین دلیل تفسیر عکس هوایی ضروری خواهد بود. با مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری از وی در خواست تفسیر عکس های هوایی را کرد.به جهت انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا عکس هوایی تهیه می شود و دریافت تصاویر ماهواره ای قدیمی انجام می شود. سپس تفسیر عکس هوایی قابل انجام خواهد بود. بعد از اینکه تفسیر به پایان رسید حدود اربعه ملک بر روی زمین منطبق می شود. و سپس نقشه یو تی ام ملک تهیه می گردد. با ارائه این نقشه و گزارش تفسیر عکس هوایی حل اختلافات ملکی ممکن خواهد بود.

تفسیر عکس هوایی

به طور کلی امروزه بیشترین کاربرد را تفسیر عکس هوایی برای حل اختلافات دارد. برای انجام تفسیر و بررسی عکس هوایی ابتدا عکس هوایی تهیه می شود. در ادامه تفسیر عکس هوایی با استریوسکوپ انجام می شود. در نتیجه با روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی انجام می شود. با انجام تفسیر عکس هوایی وضعیت ملک بررسی می شود و تغییرات رخ داده نیز معلوم می شود. عکس هوایی امروزه توسط سازمان نقشه برداری کشور و سازمان جغرافیایی اخذ می گردد. تفسیر و بررسی عکس هوایی از عهده فردی همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید.

چه مواقعی انجام تفسیر عکس هوایی ضروری می باشد؟

  • حل اختلافات دولت و مالک اراضی بر سر اراضی ملی: در حقیقت ممکن است اراضی ملی اعلام گردد در نتیجه لازم است تفسیر و بررسی عکس هوایی انجام شود. در این مواقع عکس هوایی دهه سی یا چهل تهیه می شود. در نتیجه تفسیر و بررسی عکس هوایی انجام می شود تا سابقه احیا در اراضی بررسی شود.
  • حل اختلافات اراضی مجاور با جانمایی ملک: در صورتی که حدود اربعه و مرز ها اراضی به دلایلی از بین برود. در نتیجه همین امر سبب تعارض به حدود اربعه ملک می شود و اختلافاتی به وجود می آید. به جهت حل این اختلافات جانمایی ملک ضروری خواهد بود. به جهت انجام جانمایی ملک ابتدا عکس هوایی قدیمی تهیه می شود. و تفسیر و بررسی عکس هوایی انجام می گیرد. و بعد از تشخیص مرز ها نقشه یو تی ام تهیه می شود.
  • اثبات وجود و یا عدم وجود بنا: در مواقعی ممکن است لازم شود که عدم وجود بنا و یا وجود بنا اثبات شود. در حقیقت ممکن است فردی قصد اخذ جواز ساخت را برای اراضی مسکونی خود را داشته باشد و اراضی اش زراعی تشخیص داده شود. در نتیجه تفسیر و بررسی عکس هوایی قدیمی ضروری می باشد تا بنا در گذشته اراضی تشخیص داده شود.

تفسیر عکس هوایی را به چه کسی بسپاریم؟

برای انجام تفسیر عکس هوایی لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود که در این امر تجربه داشته باشد. لازم به ذکر است که به جهت انجام تفسیر عکس هوایی هرگز به فردی غیر متخصص مراجعه نکنید.  کارشناس رسمی دادگستری تجربه و تخصص لازم را به جهت انجام تفسیر عکس هوایی دارد. برای انجام تفسیر عکس هوایی از تجهیزاتی همچون استریوسکوپ استفاده می شود. و با دقت بالا تفسیر عکس هوایی انجام می شود و اطلاعاتی از عکس هوایی حاصل می شود. تفسیر عکس هوایی در صورتی که برای حل اختلافات ملکی انجام شود در نتیجه بعد از انجام تفسیر عکس هوایی گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه می شود و گزارش تهیه شده با مهر و امضای کارشناس معتبر می شود.

تفسیر و بررسی عکس هوایی اراضی زراعی

در صورتی که فردی مالک اراضی کشاورزی باشد و مدتی آن را بدون استفاده رها کند. ممکن است در این صورت دولت اراضی را ملی به حساب بیاورد . در این صورت که به اشتباه اراضی زراعی تشخیص داده شده است لازم است تامین دلیلی را جهت ارائه به مراجع قضایی محیا نمود تا حفظ اراضی ممکن باشد. در حقیقت با ملی اعلام شدن اراضی یعنی در اراضی سابقه کشاورزی ندارد و ملی می باشد و شکل طبیعی خود را حفظ نموده است.

برای تهیه تامین دلیل لازم است با مدارکی اثبات شود که در اراضی سابقه احیا وجود دارد. بررسی سابقه احیا در اراضی با انجام تفسیر عکس هوایی ممکن می باشد.

مالک تخصص لازم را برای تفسیر عکس های هوایی ندارند بنابراین باید به یک متخصصی همانند کارشناس رسمی دادگستری مراجعه شود. برای تفسیر عکس های هوایی نیاز است که عکس های هوایی مربوط به ادوار گذشته قطعه زمین تهیه شود.

عکس های هوایی که از کشور اخذ می شوند توسط سازمان نقشه برداری کشور و سازمان جغرافیایی به صورت عکس های پوشش دار اخذ می شود. این سازمان ها از این عکس ها به صورت آرشیوی نگهداری می کنند.

بنابراین کارشناس برای اینکه بتواند تفسیر عکس های هوایی را انجام دهد ابتدا عکس های هوایی را از این سازمان ها تهیه خواهد کرد. بعد از تهیه عکس هوایی و دریافت تصاویر ماهواره ای قدیمی سپس شروع به تفسیر عکس های هوایی با استفاده از تجهیزات دقیق و به روز خواهد کرد. در نهایت پس از اینکه تفسیر عکس های هوایی به اتمام رسید و اطلاعات مورد نیاز استخراج شد. به صورت یک گزارش کارشناسی از نتیجه تفسیر توسط کارشناس تهیه و مهر و امضا می شود. در نتیجه این گزارش به عنوان تامین دلیل قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود.

تفسیر و بررسی عکس هوایی اراضی زراعی

تفسیر و بررسی عکس هوایی اراضی زراعی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 3 / 5. تعداد رأی: 1

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما