دفتر فنی تهیه و طراحی نقشه های utm یو تی ام

دفتر فنی تهیه و طراحی نقشه های utm یو تی امنقشه یو تی ام امروزه از جانب ادارات و سازمان های ملکی در خواست می شود. از جمله اداراتی که نقشه یو تی ام را در خواست می کند اداره ثبت اسناد می باشد. در واقع برای اخذ سند تک برگی ملک قولنامه ای، تبدیل سند قدیمی به تک برگی و تصحیح سند ملک تهیه نقشه یو تی ام ضروری می باشد.

با تهیه نقشه یو تی ام اطلاعات دقیق فنی ملک حاصل می شود. ویژگی مهم نقشه یوتی ام به دست آمدن موقعیت دقیق و منحصر به فرد ملک می باشد. در واقع با تهیه این نقشه موقعیت ملک به صورتی منحصر به فرد حاصل می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است به دفتر فنی تهیه و طراحی نقشه های utm یو تی ام مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید.

برای تهیه نقشه یو تی ام در ابتدا برداشت زمینی انجام می شود. کارشناس با جی پی اس برداشت زمینی را انجام می دهد. در نتیجه بعد از برداشت زمینی اطلاعات از اراضی حاصل می شود. در نتیجه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. برای ترسیم نقشه یو تی ام از اتوکد استفاده می شود و در نهایت نقشه یو تی ام با کیفیت بالا حاصل می شود. این نقشه با مهر و امضای کارشناس معتبر می شود.

کاربرد نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام امروزه از جانب ادارات مختلف ملکی در خواست می شود. در نتیجه لازم است نقشه یو تی ام با دقت بالا تهیه شود. این نقشه از جانب اداراتی همچون اداره ثبت اسناد، شهرداری، مراجع قضایی، اداره منابع طبیعی در خواست می شود. از جمله این کاربرد ها شامل موارد زیر می باشد:

  • در خواست نقشه یو تی ام اداره ثبت اسناد: این اداره به جهت صدور سند تک برگی نقشه یو تی ام را در خواست می کند. تا در نتیجه اطلاعات فنی ملک با دقت بالایی حاصل شود. برای تهیه این نقشه می توان به فردی متخصص مراجعه نمود.
  • در خواست نقشه یو تی ام شهرداری: این اداره به جهت صدور جواز ساخت مدارکی را از جمله نقشه یو تی ام را در خواست می کند. در نتیجه موقعیت دقیق ملک در شهر برای شهرداری معلوم می شود.
  • در خواست نقشه یو تی ام اداره منابع طبیعی: ممکن است اداره منابع طبیعی نقشه یوتی ام را در خواست نماید. این اداره به این جهت نقشه یو تی ام را در خواست می کند که اراضی ملی اعلام شود. با ملی اعلام شدن اراضی تهیه تامین دلیل ضرورت دارد.
  • در خواست نقشه یو تی ام مراجع قضایی: به جهت حل اختلافات ملکی لازم است مدارکی را برای ارائه به مراجع قضایی تهیه شود. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. با تهیه این نقشه حدود دقیق ملک تعیین می شود.

تهیه نقشه شهرداری

پیش از آغاز ساخت و ساز لازم است به شهرداری مراجعه شود. تا بتوان جواز ساخت را از شهرداری اخذ کرد. در حقیقت به جهت انجام ساخت و ساز لازم است جواز ساخت را اخذ نمود تا ساخت و ساز به صورت قانونی ممکن باشد.

برای اخذ جواز ساخت لازم است مدارکی را تهیه و ارائه نمود. در واقع علاوه بر مدارک حقوقی می بایست نقشه یو تی ام نیز تهیه شود. با تهیه نقشه یو تی ام در نتیجه اطلاعات فنی دقیق ملک تعیین می شود. با تهیه این نقشه موقعیت ملک معلوم می شود.

تهیه این نقشه را می توان جواز ساخت را برای ملک اخذ نمود. همچنین شهرداری علاوه بر این نقشه نقشه دو خطی را نیز ممکن است در خواست نماید. در واقع نقشه یو تی ام دو خطی تهیه می شود تا مغایرت بین اطلاعات سندی و وضع موجود معلوم گردد.

برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. تا برای تهیه نقشه یوتی ام ابتدا برداشت زمینی و در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. برای تهیه این نقشه لازم است هزینه ای پرداخت شود. این هزینه طبق تعرفه تعیین می شود.

تهیه نقشه یو تی ام برای تصحیح سند ملک

در مواردی ممکن است احتیاج شود که سند ملک تصحیح شود و سندی مطابق اطلاعات سندی ملک صادر شود. برای اینکه بتوان سند تک برگی برای ملک صادر نمود لازم است به اداره ثبت اسناد مراجعه نمود. با مراجعه به اداره ثبت اسناد در نتیجه لازم است مدارکی را ارائه داد. تا سندی مطابق وضع موجود ملک صادر شود.

چه زمانی نیاز است تصحیح سند انجام شود؟ در حقیقت زمانی لازم است تصحیح سند انجام شود. و سند جدید برای ملک صادر شود. که به دلایلی از جمله تغییر طول ملک، جابه جایی ملک، اشتباه در مساحت سندی ملک رخ دهد. در واقع ممکن است ملک در طرح شهرداری قرار گرفته باشد. در نتیجه لازم است طرح به اجرا در آید. با رعایت طرح شهرداری از جمله عقب نشینی ملک در نتیجه مساحت و ابعاد ملک تغییراتی می کند. در نتیجه همین امر سبب نابرابری اطلاعات سندی ملک و وضع موجود می شود. برای اینکه این مسئله مشکل ساز نشود. لازم است تصحیح سند ملک انجام شود. انجام تصحیح سند ملک می بایست مدارکی را تهیه نمود. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. که دفتر فنی تهیه و طراحی نقشه یو تی ام این کار را به صورت تخصصی انجام می دهد.

برای اینکه بتوان نقشه یو تی ام را برای تصحیح مساحت سند به دست آورد. می بایست به دفتر فنی تهیه و طراحی نقشه های utm یو تی ام مراجعه نمود. تا در نتیجه کارشناس رسمی دادگستری نقشه یو تی ام را تهیه نماید. برای اینکه این نقشه را کارشناس تهیه نماید از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. و  سپس مختصات یو تی ام کنج ها را برداشت خواهد کرد. در ادامه بعد از برداشت مختصات یو تی ام سپس نقشه یو تی ام را ترسیم خواهد کرد. و آن را مهر و امضا خواهد کرد. در نتیجه با توجه به اطلاعات حاصل از نقشه یو تی ام مساحت سندی اصلاح می شود. در نتیجه سند جدیدی صادر می شود.

 

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما