تهیه نقشه یو تی ام دو خطی

تهیه نقشه یو تی ام دو خطی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برای تهیه نقشه UTM دو خطی مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری ضروری می باشد. به جهت تهیه این نقشه ابتدا برداشت زمینی انجام می شود. تا اطلاعات دقیقی از وضع موجود ملک حاصل شود. و سپس ابعاد و مساحت سندی و ابعاد و مساحت وضع موجود بر روی هم منطبق می شود.

نقشه دو خطی کارشناس رسمی دادگستری

به طور کلی ممکن است نا هماهنگی هایی که بین ابعاد و مساحت سندی و وضع موجود به وجود آید. در واقع به دلایل مختلفی مثل پیاده سازی غیر اصولی، اشتباه در درج اطلاعات سندی، اجرای طرح های شهرداری و اعمال تفکیک بر ملک و …  این اختلاف بین ابعاد و مساحت وضع موجود و ابعاد و مساحت سندی ملک به وجود آمده باشد. در نتیجه لازم است اقداماتی برای حل این نا هماهنگی انجام شود. در واقع لازم است نقشه یو تی ام دو خطی تهیه شود. برای تهیه نقشه یو تی ام دو خطی مراجعه به یک فرد متخصص ضروری می باشد. و کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با بالاترین دقت تهیه کند.

کارشناس رسمی دادگستری برای تهیه نقشه یو تی ام دو خطی ابتدا وضع موجود ملک را با مختصات یو تی ام برداشت می کند. در واقع کارشناس برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو فرکانسه استفاده می کند. و پس از برداشت چهار گوشه ملک سپس نقشه یو تی ام را ترسیم می کند. بعد از اینکه ابعاد و مساحت دقیق وضع موجود ملک مشخص می شود. و در این مرحله اطلاعات سند بر روی نقشه پیاده می شود. و سپس نقشه تهیه شده روی نقشه هوایی یک دو هزارم جانمایی می شود. این نقشه توسط کارشناس مهر و امضا می شود تا اعتبار و ارزش پیدا کند.

نقشه دو خطی کارشناس رسمی دادگستری

نقشه دو خطی کارشناس رسمی دادگستری

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما