تامین دلیل برای جانمایی ملک

تامین دلیل برای جانمایی ملک

تامین دلیل جانمایی ملک منظور گزارش حاصل از کار جانمایی ملک است. که برای ارائه به دادگاه های اختلافات ملکی استفاده می شود. این تامین دلیل با توجه به تفسیر عکس های هوایی قدیم و همچنین انجام جانمایی ملک و پیاده سازی سند بر روی زمین تهیه می شود. در نهایت توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود. تا در دادگاه دارای اعتبار باشد.

تامین دلیل برای جانمایی ملک به منظور ارائه به دادگاه

جانمایی ملک به منظور تعیین و یا بررسی مرز های ملک و تعیین موقعیت املاک گم شده طبق سند انجام می شود. در صورت بروز اختلاف بر سر مرزهای ملک می توان از طریق امور قضایی نسبت به حل این اختلاف اقدام کرد. امور فنی همچون جانمایی ملک و تهیه گزارش جانمایی ملک بر عهده کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می باشد. این گزارش منظور همان تامین دلیل است که برای ارائه به دادگاه تهیه می شود.

برای انجام این کار باید با توجه به اسناد و مدارک موجود و اندازه ها و پلاک ثبتی درج شده در سند نسبت به تهیه نقشه ثبتی و تبدیل آن به سیستم مختصات یو تی ام اقدام نمود. با تعیین موقعیت و مرزهای ملک بر اساس این نقشه ثبتی مرزبندی های ملک به طور دقیق انجام می شود. و نقشه یو تی ام از ملک تهیه می شود.

در مرحله بعدی با انجام تفسیر عکس های هوایی قدیم که در زمان مشخص مرزبندی ملک به طور دقیق از طریق دیوار کشی مشخص بوده است. می توان ادعای خود را در مورد جا به جایی مرزها از طریق تخریب دیوار کشی توسط فرد محکوم اثبات نمود. در نهایت بر این اساس گزارش مد نظر تهیه و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا می شود.

راه های ارتباط با ما

09129277534

02166398316

برای ارتباط با اینستاگرام ما کلیک کنید

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما