قیمت نقشه یو تی ام

قیمت نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام نقشه ای امروزی است که از جانب ادارات در خواست می شود. در واقع این نقشه ها کاربرد های فراوانی در کارهای مختلف ملکی دارد. که می توان به اخذ سند تک برگ از اداره ثبت، اخذ جواز ساخت از شهرداری، برای تشخیص اراضی ملی ،پس از جانمایی پلاک ثبتی و غیره این نقشه ها تهیه می شود.

یکی از مواقعی که لازم است این نقشه تهیه شود برای تبدیل سند قدیمی به تک برگی است. در واقع یکی از رایج ترین استفاده از نقشه یو تی ام به شمار می رود.

برای تهیه نقشه یو تی ام به شکل استاندارد و با کیفیت بالا لازم است به یک فرد متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقتی بالا تهیه نماید. قیمت نقشه یو تی ام بر طبق تعرفه ای معلوم می شود. این تعرفه به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن ها مساحت و ابعاد دقیق ملک است.

روش تهیه نقشه یو تی ام به این صورت است که ابتدا برداشت دقیقی از زمین انجام می شود. و در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. برای تهیه نقشه یوتی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. و مختصات یو تی ام کنج ها و شکستگی های ملک برداشت می گردد. بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. با ترسیم این نقشه در نتیجه مساحت و ابعاد و موقعیت دقیق ملک معلوم می شود.

نقشه یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام نقشه ای با مختصات یو تی ام منحصر به فرد می باشد. مهم ترین ویژگی نقشه یو تی ام به دست آمدن موقعیت دقیق هر نقطه بر روی زمین است. این نقشه همچنین از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. از جمله این اداراتی که نقشه یو تی ام را در خواست می کنند اداره ثبت اسناد می باشد. با تهیه آن موقعیت منحصر به فرد ملک ، مساحت ملک، ابعاد و حدود اربعه ملک به دست می آید. افراد در صورتیی که قصد تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ را داشته باشند. در نتیجه لازم است مدارکی را تهیه و به اداره ثبت اسناد ارائه داد. در واقع در گذشته تجهیزاتی برای به دست آوردن اطلاعت فنی دقیق ملک وجود نداشت. و تنها حد و حدود ملک در اسناد قدیمی درج شده است.

نقشه یو تی ام توسط چه کسی قابل تهیه می باشد؟

نمونه نقشه یو تی ام توسط فرد متخصص و دارای صلاحیتی همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی قابل تهیه می باشد. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. و برداشت زمینی با دقت بالا انجام می شود و در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود و با اتوکد این نقشه ترسیم می شود. نقشه یو تی ام تهیه شده چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به ادارات مختلف خواهد بود.

نحوه تهیه نقشه یو تی ام با موبایل

نقشه یو تی ام امروزه از جانب ادارات و سازمان های مختلف ملکی در خواست می شود. با تهیه نقشه یو تی ام اطلاعات فنی ملک با دقت بالا حاصل می شود. ویژگی مهم نقشه یو تی ام دقت بالای آن است. بنابراین لازم است تهیه این نقشه توسط یک فرد متخصص تهیه شود. برخی از افراد گمان  می کنند که با استفاده از گوشی موبایل می توان این نقشه را تهیه نمود. و آماده ارائه به ادارات نمود. اما تهیه این نقشه با گوشی های موبایل سبب تهیه نقشه یو تی ام با دقت پایین می شود و عملا کارایی نخواهد داشت.

برای تهیه این نقشه با دقت بالا و کیفیت مطلوب می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص برای تهیه این نقشه از تجهیزاتی با دقت بالا استفاده خواهد کرد و با دقت بالا این نقشه را تهیه می کند در نتیجه با مهر و امضای خود به این نقشه اعتبار می بخشد.

مراحل تهیه نقشه یو تی ام

برای تهیه این نقشه با دقت بالا کارشناس مراحلی را طی می کند و از روش های تخصصی بهره خواهد برد تا این نقشه با دقت بالا تهیه شود.

کارشناس رسمی دادگستری برای تهیه این نقشه ابتدا برداشت و سپس ترسیم نقشه یو تی ام را انجام خواهد داد. این مراحل به شرح زیر است:

  • برداشت زمینی: به جهت برداشت زمینی برای تهیه این نقشه از تجهیزات نقشه برداری دقیقی استفاده می شود. در واقع کارشناس از تجهیزاتی همچون جی پی اس دو یا سه فرکانسه و یا دوربین توتال استیشن استفاده خواهد کرد. در نتیجه اطلاعات از زمین حاصل می شود.
  • ترسیم دفتری: در این مرحله نقشه یو تی ام ترسیم می شود. برای ترسیم دقیق نقشه یو تی ام از اتوکد استفاده می شود. در نتیجه ترسیم سیستمی نقشه یو تی ام انجام می شود. این نقشه با مهر و امضای کارشناس معتبر می گردد.

تعویض سند قدیمی به سند تک برگی با تهیه نقشه یو تی ام

در صورتی که افراد بخواهند اقدام به تعویض سند دفترچه ای خود و اخذ سند تک برگ نمایند. بنابراین لازم است به اداره ثبت اسناد مراجعه نمود. و مدارکی را ارائه نمود.

دلیل اصلی که لازم است تعویض سند قدیمی به سند تک برگی انجام شود این است که اسناد قدیمی معایب بسیاری دارند. به عنوان مثال ممکن است فردی برای سال ها ملک خود را رها کرده باشد. و از آنجایی که در اسناد قدیمی اطلاعات فنی ملک از موقعیت ملک درج نمی شود. و تنها حد و حدود ملک ذکر شده است در نتیجه یافتن آدرس ملک ممکن نمی باشد و انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری خواهد بود.

بنابراین با توجه به معایب اسناد قدیمی از جمله دست نویس بودن و نا خوانا بودن آن، عدم درج اطلاعات مکانی دقیق ملک، امنیت پایین و .. لازم است اقدام به اخذ سند تک برگی نمود.

برای اخذ سند تک برگی از اداره ثبت اسناد لازم است مدارکی از جمله نقشه یو تی ام می باشد.

برای تهیه این نقشه حتما باید به یک متخصصی مثل کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کرد زیرا تهیه این نقشه پیچیدگی های تخصصی و کارتوگرافی دارد.

کارشناس برای تهیه این نقشه روش های متفاوتی بر طبق شرایط ملک پیش می برد. در واقع اگر که ملک مساحت کمی داشته باشد و یا اینکه ملک مساحت بالایی داشته باشد و دیوارکشی داشته باشد. در این صورت نقشه یو تی ام با برداشت مختصات گوشه های ملک قابل تهیه است ولی در صورتی که ملک مرز مشخصی نداشته باشد. ابتدا باید جانمایی پلاک ثبتی انجام شود و سپس نقشه یو تی ام قابل تهیه خواهد بود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم دقیق نقشه یو تی ام انجام می شود.نقشه تهیه شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود تا در نتیجه اخذ سند تک برگی برای ملک ممکن باشد.

اخذ سند برای املاک قولنامه ای

ممکن است سند ملک قولنامه ای باقی مانده باشد در نتیجه لازم است سند رسمی برای ملک اخذ نمود. قولنامه ها از اعتبار بر خوردار هستند و با استفاده از این مدرک می توان مالکیت را اثبات نمود. اما ایراد هایی بر قولنامه ها وارد است.

زمانی قولنامه به وجود می آید که افراد بعد از معامله ملک متعهد می شوند که در روزی مقرر سند رسمی ملک را انتقال دهند. به دلایلی از جمله عدم دسترسی به مالک رسمی و یا فوت وی ممکن است افراد نتوانند این اقدام را انجام دهند.

قولنامه ها ایراد هایی دارند که ازبزرگترین ایراد های آن ها می توان به امنیت پایین و قابل جعل بودن آن می باشد. اما با توجه به قانون تعیین تکلیف اراضی ماده 147 می توان اقداماتی را در جهت اخذ سند تک برگی برای ملک انجام داد. بر طبق این ماده برای املاک قولنامه ای می توان سند تک برگ اخذ نمود البته لازم است شرایطی داشته باشد. در حقیقت لازم است ملک دارای بنا باشد. دیوار کشی در ملک وجود داشته باشد و دسترسی به مالک رسمی نیز ممکن نباشد.

با ارائه مدارکی می توان سند تک برگی برای ملک اخذ نمود یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است. برای تهیه این نقشه می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی  مراجعه کرد. قیمت نقشه یو تی ام بر طبق تعرفه ای معلوم می شود. این تعرفه به عوامل مختلفی بستگی دارد. تعرفه تهیه نقشه یو تی ام هر ساله توسط سازمان نقشه برداری اعلام می شود.

با مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری وی اقدام به تهیه نقشه یو تی ام خواهد کرد. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از اتمام برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. برای ترسیم این نقشه از اتوکد استفاده شده؛نقشه یو تی ام قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود.

تهیه نقشه یو تی ام کارشناس دادگستری

نقشه یو تی ام امروزه از جانب ادارات و سازمان های ملکی در خواست می شود. در نتیجه تهیه این نقشه با دقت بالا لازم است انجام شود. با تهیه این نقشه موقعیت، ابعاد و مساحت ملک حاصل می شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص می تواند نقشه یو تی ام را با بالاترین دقت تهیه نماید.

برای تهیه این نقشه لازم است بهایی پرداخت شود. قیمت نقشه یو تی ام بر طبق تعرفه سازمان نقشه برداری که هر ساله اعلام می شود، تعیین می گردد.

 

 

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما