انجام تفکیک زمین و تهیه نقشه یو تی ام

انجام تفکیک زمین و تهیه نقشه یو تی ام

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

انجام تفکیک زمین و تهیه نقشه یو تی ام با این هدف انجام می شود. که زمین تجزیه گردد. تفکیک زمین برای اراضی مشاعی و غیر مشاعی قابل انجام است. و به امور مربوط به تفکیک ملک از طریق اداره ثبت اسناد رسیدگی میشود. برای تفکیک زمین و تهیه نقشه utm میتوان به یک فرد متخصص و با تجربه مراجعه کرد و کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی گزینه مناسبی برای انجام این عملیات است.

مراحل انجام افراز و تفکیک زمین

با انجام تفکیک ملک به قطعات کوچک تر تقسیم می شود. در صورتی که فردی قصد تقسیم زمین خود را به قطعات کوچک تر داشته باشد. در این صورت درخواست تفکیک به اداره ثبت اسناد داده می شود. تا از این طریق این امر پیگیری شود.

ممکن است افراد اراضی مشاعی را با یک دیگر شریک باشند. در نتیجه قصد تجزیه اراضی را داشته باشند. بنابراین لازم است تفکیک اراضی انجام شود.

برای انجام تفکیک زمین لازم است به یک فرد متخصص مراجعه نمود. این متخصصی که میتواند این عملیات را به خوبی انجام دهد. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی است. در ابتدا برای انجام این عملیات لازم است ابعاد و مساحت دقیق وضع موجود ملک حاصل شود برای به دست آمدن این اطلاعات لازم است نقشه یو تی ام تهیه شود.

برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده میشود و بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام میشود در ادامه طرح تفکیک بر روی نقشه ترسیم میشود و با جانمایی این نقشه بر روی زمین در نتیجه حدود هر قطعه معلوم میشود. در ادامه لازم است تثبیت حدود اربعه ملک انجام شود و همچنین میتوان برای هر قطعه از اداره ثبت اسناد سند اخذ نمود.

راه های ارتباط با ما

09129277534

02166398316

برای ارتباط با اینستاگرام ما کلیک کنید

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما