هزینه نقشه utm سال 1401

هزینه نقشه utm سال 1401

با تهیه نقشه یو تی ام ملک اطلاعات دقیق مکانی ملک با صحت بالا به دست می آید. نقشه یو تی ام یک نقشه ای است که در آن موقعیت دقیق گوشه های ملک با مختصات جهانی یو تی ام درج می گردد. همچنین طول های چهارگانه و مساحت ملک با دقت سانتی متری محاسبه می شود و در نقشه درج خواهد شد. تهیه این نقشه کاربرد های بسیاری دارد از جمله کاربرد های تهیه نقشه یو تی ام برای انجام امور ثبتی ملک می باشد.

برای تهیه این نقشه حتما به یک فرد دارای صلاحیتی همانند کارشناس رسمی دادگستری رشته نقشه برداری و امور ثبتی مراجعه شود. تا این نقشه با کیفیت بالایی تهیه گردد. و در نهایت با مهر و امضای کارشناس این نقشه معتبر خواهد شد. و در صورتی که توسط افراد غیر متخصصی و یا افراد فاقد صلاحیت تهیه گردد. در این صورت فاقد اعتبار خواهد بود. هزینه نقشه utm سال 1401  بر طبق تعرفه محاسبه می شود.

نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام امروزه کاربرد های بسیاری دارد و استفاده از آن در کشور ما و جهان گسترده می باشد. بسیاری از ادارات و سازمان ها تهیه این نقشه را در خواست می کنند. این نقشه معمولا در مقیاس 1:500، 1:1000، 1:2000 تهیه می شود. با تهیه نقشه یو تی ام موقعیت مکانی ملک به صورت دقیق و منحصر به فرد حاصل می شود. به طوری که ملکی با این موقعیت بر روی زمین وجود نخواهد داشت. اداره کاداستر ثبت اسناد و املاک در صدد گرداوری بانک اطلاعاتی کاداستر کشوز در چهارچوب سیستم مختصات یو تی ام می باشد. در نتیجه با تهیه نقشه یو تی ام برای ملک به جهت اخذ سند تک برگ اطلاعات ملک با دقت بالا در آن درج می شود.

نحوه تهیه نقشه utm

تهیه نقشه یو تی ام از عهده یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید. در واقع به جهت برداشت مختصات یو تی ام کنج ها  از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. همچنین یکی از روش های برداشت و تهیه نقشه یو تی ام استفاده از دوربین توتال استیشن می باشد. در صورتی که برداشت زمینی با دوربین توتال استیشن انجام شود. به دلیل محلی بودن لازم است به داده های یو تی ام تبدیل شود. در نتیجه بعد از تهیه نقشه یو تی ام جانمایی آن بر روی نقشه دو هزارم انجام می شود. در نتیجه بعد از ترسیم این نقشه یک نسخه کاغذی و یک نسخه CD تحویل داده می شود. هزینه نقشه utm سال 1401 بر طبق تعرفه ای مشخص و معین می شود.

نقشه یو تی ام از جانب کدام ادارات در خواست می شود؟

از جمله اداراتی که نقشه یو تی ام را از مالکین در خواست می کنند شامل اداره ثبت اسناد، شهرداری، اداره منابع طبیعی، مراجع قضایی، اداره گاز و برق و .. می باشد. تهیه این نقشه با دقت بالا در خواست می شود. در نتیجه برای تهیه این نقشه مراجعه به فردی دارای صلاحیت ضروری می باشد.

هزینه نقشه utm سال 1401

تهیه نقشه یو تی ام اراضی فاقد سند

ممکن است پس از انجام معامله ملک، فردی که ملک را خریداری کرده است. موفق به اخذ سند مالکیت نشود و انتقال مالکیت رسمی به وی انجام نشود. در نتیجه طبق قانون تعیین تکلیف اراضی ماده 147 و 148 لازم است مدارکی را تهیه و به اداره ثبت اسناد ارائه داد. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان می باشد. همچنین لازم به ذکر است که زمانی امکان اخذ سند رسمی بر طبق ماده 147 وجود دارد که اراضی ملی نباشد. همچنین دیوار کشی اراضی وجود داشته باشد. و ملک دارای بنا باشد. بنابراین در صورت عدم دسترسی به مالک رسمی امکان اخذ سند رسمی بر طبق ماده 147 وجود خواهد داشت.

پس افرادی که مالک اینگونه املاک هستند برای تثبیت مالکیت خود بر املاک و اراضیشان و جلوگیری از، ازدست رفتن اراضی باید با مراجعه به اداره ثبت و با استفاده از ماده 147 که برای اینگونه اراضی تقاضای اخذ سند مالکیت برای ملک خود کنند در نتیجه بعد از اینکه برای اداره ثبت اسناد مالکیت افراد اثبات گردید در قدم بعدی باید یکسری از اسناد و مدارک جمع آوری شود که یکی از این مدارک نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان ملک است که برای تهیه این نقشه می بایست به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه شود. این کارشناس با استفاده از جی پی اس دو فرکانسه برداشت مختصات یو تی ام از گوشه های ملک انجام می دهد. و سپس نقشه یو تی ام را ترسیم و چاپ و مهر و امضا خواهد کرد.

تهیه نقشه یو تی ام برای شهرداری

نقشه یو تی ام شهرداری به این جهت در خواست می شود که در نتیجه جواز ساخت برای ملک صادر شود. در واقع شهرداری قبل از آغاز ساخت و ساز ملک به جهت پی بردن به موقعیت ملک نقشه یو تی ام را از شهرداری در خواست خواهد کرد.

برای تهیه نقشه یو تی ام شهرداری لازم است به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد و بعد از برداشت مختصات یو تی ام کنج ها سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. این نقشه بر روی نقشه یک دو هزارم جانمایی و چاپ و مهر و امضا می شود. نقشه تهیه شده به شهرداری ارائه می شود. و در نتیجه جواز ساخت برای ملک صادر می شود. و انجام ساخت و ساز به صورت قانونی ممکن خواهد بود.

نقشه یو تی ام اداره ثبت اسناد و مدارک

اداره ثبت اسناد به جهت تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ مدارکی را در خواست خواهد کرد. که یکی از این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. در واقع اسناد قدیمی معایبی دارد و در نتیجه لازم است هر چه زود تر تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ انجام شود. همچنین به جهت اخذ سند رسمی برای ملک قولنامه ای ماده 147 لازم است نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان تهیه شود. به جهت تصحیح سند ملک نیز لازم است نقشه یو تی ام ملک تهیه شود. تا در نتیجه اختلاف بین وضع موجود و سند ملک معلوم شود. و سندی مطابق اطلاعات وضع موجود ملک صادر شود.

نقشه یو تی ام اداره ثبت اسناد و مدارک

نقشه یو تی ام اداره ثبت اسناد و مدارک

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما