نمونه نقشه utm

 

 

به چه علت نقشه ی یو تی ام تهیه می شود؟

نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. با تهیه این نقشه ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق ملک معلوم می شود. تهیه این نقشه با دقت بالا مدنظر است بنابراین برای تهیه این نقشه مراجعه به فردی متخصص ضروری است.

شما می توانید برای تهیه ی نقشه ی یو تی ام از ملک خود با کارشناسان شرکت رادین مپ در تماس باشید،شرکت رادین مپ متشکل از کارشناسان رسمی دادگستری و امور ثبتی و همچنین مهندسین متخصصمی باشد،که در انجام تمامی امور نقشه برداری فعال می باشد. شما می توانید برای مشاوره ی رایگان با کارشناسان شرکت رادین مپ در تماس باشید.

شماره ی تماس با ما:02166398316 و 09129277534

نمونه نقشه utm توسط یک فرد متخصص و با تجربه ای همانند کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی قابل تهیه می باشد. برای تهیه این نقشه ابتدا برداشت زمینی انجام می شود. در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. نقشه تهیه شده با مهر و امضای کارشناس معتبر می شود و قابل ارائه به ادارات خواهد بود و مورد قبول قرار می گیرد.

نقشه یو تی ام چیست؟

یو تی ام مخفف کلمه universal transverse Mercator  می باشد. در واقع یو تی ام سیستم مختصات جهانی مربوط به سال های 1972 و 1984 میلادی می باشد. زمین یک بیضوی است و به صورت کره نیست و دارای معادلات پیچیده ای است.به همین دلیل به باید از سیستم مختصات های مختلفی برای محاسبات بروی کره ی زمین استفاده کرد،که از جمله ی این سیستم مختصات ها سیستم مختصات یو تی ام است.

نمونه نقشه utm یو تی ام در امور ثبتی و حقوقی ملک کاربرد دارد و از جانب ادارات و سازمان های دولتی مختلف در خواست می شود. این نقشه از جانب اداره ثبت استاد، شهرداری، مراجع قضایی، اداره گاز و برق و .. در خواست می شود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی متخصصی است که می تواند این نقشه را با دقت بالا و فرمت مدنظر ادارات و سازمان ها تهیه نماید.

نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی

به طور کلی ممکن است حدود اربعه ملک بر روی زمین نا مشخص شده باشد. و مالک قصد اخذ سند تک برگی را برای ملک داشته باشد. در نتیجه لازم است مدارک را تهیه و به اداره ثبت اسناد ارائه داد یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است. از آنجایی که حدود اربعه ملک بر روی زمین نا معلوم است لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود.

کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصصی است که می تواند جانمایی پلاک ثبتی را انجام دهد. در انتها تهیه نقشه یو تی ام انجام می شود.

جانمایی پلاک ثبتی اینگونه انجام می شود که کاشناس ابتدا مدارک ملک را از مالک درخواست می کند که مالک بایستی مدارکی مثل سند دفترچه ای، بنچاق و … را در اختیار کارشناس رسمی دادگستری قرار دهد. سپس کارشناس مدارک و اسناد ثبتی را از بانک اطلاعات ثبتی منطقه استخراج خواهد کرد. و در ادامه بررسی بر روی تمامی مدارک انجام می شود.

کارشناس با تجهیزات دقیق نقشه ثبتی مربوط به پلاک ثبتی را روی زمین جانمایی می کند. در نتیجه حدود اربعه ملک با دقت بالایی بر روی زمین معلوم می شود. با معلوم شدن حدود اربعه ملک برداشت مختصات یو تی ام از کنج ها با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه انجام می شود. و بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می گیرد. این نقشه یکی از مدارکی است که با استفاده از آن می توان به اداره ثبت اسناد مراجعه نمود. و اقدام به تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ نمود.

تهیه نقشه یو تی ام ماده 147

در صورتی که ملک و یا اراضی فاقد سند رسمی باشد می توان با استفاده از ماده 147 اقدام به اخذ سند رسمی برای آن نمود. برای اینکه بتوان سند تک برگ برای این املاک اخذ نمود لازم است که سابقه ثبتی داشته باشند. و همچنین دسترسی به مالک رسمی آن ممکن نباشد. همچنین ملک دارای دیوار کشی باشد و بنا در ملک وجود داشته باشد.

با مراجعه به اداره ثبت اسناد می توان در خواست اخذ سند تک برگ برای ملک قولنامه ای نمود. برای تهیه این نقشه مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ضروری است.

کارشناس برای تهیه نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان کارشناس ابتدا از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. و سپس مختصات یو تی ام کنج های عرصه را برداشت خواهد کرد. سپس مختصات یو تی ام اعیان برداشت می گردد. در ادامه با توجه به برداشت های انجام شده از عرصه و اعیان ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. این نقشه با مهر و امضای کارشناس معتبر خواهد شد. و قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود. در نتیجه سند تک برگ برای ملک قولنامه ای صادر خواهد شد.

نقشه یو تی ام اخذ سند تک برگ کارشناس رسمی دادگستری

اگر فردی ب دلایل مختلف قصد تعویض سند قدیمی ملک خود را داشته باشد تا بتواند سند تک برگ جدید ک دقت و امنیت بالایی دارد را اخذ نماید. لازم است مدارک فنی و حقوقی ملک تهیه گردد و به اداره ثبت اسناد ارائه شود یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است. با تهیه نقشه یو تی ام اطلاعات فنی ملک به دست می آید. در واقع در اسناد قدیمی اطلاعات فنی ملک درج نشده است زیرا در گذشته ابزار دقیق و مخصوص نقشه برداری وجود نداشت.

تهیه نقشه یو تی ام را می توان به فردی متخصص سپرد. برخی از افراد برای تهیه این نقشه بی توجه به کیفیت نهایی نقشه یو تی ام به افراد غیر متخصص مراجعه می کنند. در نتیجه نقشه یو تی ام برایشان کارایی نخواهد داشت و مجددا مجبور به تهیه نقشه یو تی ام می شوند. زیرا نقشه یوتی ام با دقت بالا مدنظر ادارات و سازمان ها می باشد.

به جهت تهیه این نقشه با مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می توان نقشه ای با دقت بالا و کیفیت دریافت کرد. برای تهیه نقشه یو تی ام ابتدا از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. و برداشت مختصات را از کنج ها با دقت بالا انجام خواهد داد سپس ترسیم نقشه یو تی ام با استفاده از نرم افزاری همچون اتوکد انجام می گیرد. و نقشه یو تی ام ترسیم و چاپ خواهد شد و با مهر و امضای این متخصص معتبر خواهد شد. این نقشه به همراه مدارک حقوقی قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود. در نتیجه سند تک برگ برای ملک صادر می گردد.

شماره ی تماس با کارشناسان شرکت رادین مپ:02166398316 و 09129277534

نقشه یو تی ام اخذ سند تک برگ کارشناس رسمی دادگستری

نقشه یو تی ام اخذ سند تک برگ کارشناس رسمی دادگستری

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما