نقشه utm برای سند تک برگ

نقشه utm برای سند تک برگ

در اسناد منگوله دار که اسناد قدیمی هستند و اطلاعات ملک در صفحات اول و مابقی صفحات جهت نقل و انتقال ملک تکمیل شده و همچنین اطلاعات مکانی و فنی ملک کامل نمی باشد. این اسناد معایب بسیاری دارد و برای مالک مشکلاتی را به وجود می آورد.

اسناد قدیمی عیب دیگری که دارند این است که امنیت بالایی ندارند و به راحتی جعل می شوند ولی اسناد جدید این مشکل را ندارند و جعل این اسناد آسان نیست. همچنین اسناد قدیمی از آنجایی که دست نویس اند و خوانا نیستند و همچنین طی گذر زمان ممکن است خطوط آن کمرنگ شوند بنابراین با اخذ سند تک برگ که ثبت سیستمی اند و خوانا هستند می توان این مشکل را حل کرد.

بنابراین هر چه زود تر اقدام به اخذ سند تک برگی از اداره ثبت اسناد نمایید. برای اخذ این سند لازم است به اداره ثبت اسناد مراجعه نمود و مدارکی را تهیه کرد. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است و با تهیه این نقشه اطلاعات فنی ملک حاصل می شود.

نقشه utm برای سند تک برگ توسط یک فرد متخصص قابل تهیه می باشد. این متخصصی که می تواند این نقشه را با دقتی بالا تهیه نماید کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می باشد. این کارشناس با استفاده از جی پی اس دو فرکانسه پس از برداشت مختصات یو تی ام ملک سپس نقشه ملک را ترسیم و چاپ خواهد کرد. این نقشه با مهر و امضای کارشناس اعتبار می یابد.

نقشه یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام نقشه ای با سیستم مختصات جهانی می باشد. با تهیه نقشه یو تی ام اطلاعات فنی ملک با دقت بالا حاصل می شود. این نقشه از جانب ادارات و سازمان های مختلف ملکی در خواست می شود. با تهیه نقشه یو تی ام ملک ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق ملک حاصل می شود. این اطلاعات با دقت سانتی متری حاصل می شود. برای تهیه نقشه یوتی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

نقشه یو تی ام چه کاربرد هایی دارد؟

نقشه یو تی ام نقشه ای با دقت بالا می باشد و با تهیه آن اطلاعات ملک معلوم می شود. اخیرا این نقشه از جانب ادارات و سازمان های ملکی در خواست می شود. در واقع شهرداری به جهت اخذ جواز ساخت، اداره ثبت اسناد برای انجام امور ثبتی ملک ، اداره گاز و برق و حتی مراجع قضایی برای حل اختلافات ملکی این نقشه را در خواست می کنند. در ادامه به شرح برخی از کاربرد های نقشه یو تی ام در ادارات می پردازییم.

نقشه یو تی ام اخذ جواز ساخت

در صورتی که بخواهید در ملک خود ساخت و ساز انجام دهید. نیاز به جواز ساخت دارید و این جواز به منظور قانونی شدن ساخت و ساز باید اخذ گردد. برای اخذ این جواز لازم است به شهرداری مراجعه شود. با مراجعه به شهرداری و ارائه اسناد و مدارک در نتیجه جواز ساخت صادر می شود. در نتیجه انجام ساخت و ساز به صورت قانونی ممکن خواهد بود.

یکی از مدارک در خواستی شهرداری به جهت اخذ جواز ساز نقشه یو تی ام می باشد. در واقع شهرداری دستور تهیه نقشه دو هزارم را می دهد.

به جهت تهیه این نقشه لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصصی است که می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه کند. برای تهیه نقشه یو تی ام ابتدا برداشت زمینی انجام می شود. بعد از برداشت مختصات یو تی ام کنج ها با استریوسکوپ در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. نقشه یو تی ام تهیه شده چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به شهرداری خواهد بود.

نقشه یو تی ام اراضی ملی

همچنین اگر صاحب اراضی باشید که دولت آن را ملی محسوب کرده است در این صورت نیز برای اینکه بتوانید اراضی خود را حفظ کنید نیاز به مدارکی می باشد که یکی از این مدارک نقشه یو تی ام می باشد.

در واقع اراضی ملی به زمینی گفته می شود که سابقه احیا در آن وجود ندارد و زمین شکل طبیعی خود را حفظ نموده است. در صورت ملی اعلام شدن اراضی لازم است گزارش تفسیر عکس هوایی و نقشه یو تی ام ملک تهیه شود و به مراجع قضایی ارائه شود. برای تهیه این مدارک مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ضروری می باشد.

این متخصص تفسیر و بررسی عکس هوایی را انجام خواهد داد. در نتیجه با استریوسکوپ سابقه احیا در اراضی بررسی می شود. در ادامه نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود. این مدارک قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود.

نقشه یو تی ام اداره ثبت اسناد

یکی از اداراتی که تهیه نقشه یو تی ام را در خواست می کند اداره ثبت اسناد می باشد. در واقع این اداره به جهت صدور سند ملک قولنامه ای، تبدیل سند قدیمی به تک برگی، تصحیح سند ملک این نقشه را در خواست می کند. به عنوان مثال ممکن است فردی سند قدیمی در دست داشته باشد و قصد اخذ سند تک برگی را داشته باشد. برای اخذ این سند لازم است نقشه یو تی ام تهیه شود. تهیه نقشه utm برای سند تک برگ با مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ممکن می باشد.

برای تهیه این نقشه ابتدا برداشت و سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. برای برداشت زمینی از جی پی اس استفاده می شود بعد از برداشت ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. نقشه تهیه شده مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود.

هزینه نقشه یو تی ام

هزینه تهیه نقشه یو تی ام بر طبق تعرفه تعیین شده توسط سازمان نقشه برداری تعیین می شود. در واقع هر ساله تعرفه نقشه یو تی ام تغییر می کند. هزینه تهیه نقشه یو تی ام به عواملی بستگی دارد که از جمله این عوامل شامل: مساحت، متراژ، موقعیت قرارگیری ملک، تعداد نقاط برداشتی و .. می باشد.

هزینه نقشه یو تی ام

هزینه نقشه یو تی ام

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما