نقشه برداری تفکیک آپارتمان در تهران

نقشه برداری تفکیک آپارتمان در تهران

تفکیک آپارتمان انجام می شود تا در نتیجه هر یک از واحد های آپارتمانی به صورت مستقل جداسازی شود. تفکیک آپارتمان و پیش تفکیک آپارتمان عملیات هایی می باشد. که به ترتیب بعد و قبل از ساخت و ساز آپارتمان انجام می شود. و با انجام این عملیات ها متراژ و مساحت دقیق و واقعی واحد های آپارتمانی به دست می آید.

تفکیک آپارتمان و نقشه برداری تفکیک آپارتمان انجام می شود تا در نتیجه برای هر یک از واحد های آپارتمانی سند تک برگی صادر شود.

همچنین پیش تفکیک آپارتمان انجام می شود تا بتوان واحد های آپارتمانی را معامله نمود. در حقیقت برخی از معاملات ملکی پیش از اتمام ساخت آپارتمان انجام می شود. در واقع در صورتی که این معامله با مساحت تقریبی انجام شود احتمال ضرر برای خریدار و هم فروشنده وجود خواهد داشت. تا در نتیجه لازم است پیش تفکیک آپارتمان انجام شود تا مساحت و متراژ دقیق هر یک از واحد های آپارتمانی حاصل شود.

کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این عملیات را انجام دهد و در نتیجه مساحت دقیق هر واحد حاصل می شود.

وی با استفاده از روش های مخصوص و تجهیزات دقیق برداشت خود را از واحد های مورد نظر انجام می دهد و سپس ترسیم نقشه پیش تفکیک آپارتمان را با استفاده از نرم افزار های مخصوصی انجام میدهد. با تهیه این نقشه متراژ و مساحت دقیق واحد های آپارتمانی به دست می آید و سپس با استفاده از این اطلاعات می توان معامله ای ایمن و با اطمینان بالا انجام داد.

تفکیک آپارتمان چیست؟

زمینی که آپارتمان بر روی آن بنا می شود ممکن است یک سند مالکیت داشته باشد. و یا حتی سندی مشاعی با چند مالک داشته باشد. زمانی که آپارتمان ساخته می شود باید تفکیک آپارتمان انجام شود. با انجام تفکیک آپارتمان اسناد قبلی باطل می شود و سند تفکیکی جدید توسط اداره ثبت اسناد برای هر واحد صادر می شود.

بعد از اینکه آپارتمان در یک قطعه زمین ساخته شد برای اینکه بتوان برای هر واحد آپارتمانی سند صادر نمود می بایست تفکیک آپارتمان انجام شود. و هر واحد به صورت جدا مستقل سازی شود. همچنین لازم است وجود انباری، پارکینگ و.. به طور دقیق معین شود و محدوده آن تعیین شود. تفکیک آپارتمان را کارشناس نظام مهندسی انجام می دهد تا در نتیجه تخلفی صورت نگیرد.

نحوه تفکیک آپارتمان

به طور کلی برای تفکیک آپارتمان مدارک و شرایطی لازم است. برای انجام این عملیات لازم است مراحل زیر طی شود:

  • همه مالکین در خوست کتبی به تفکیک آپارتمان دهند. در صورتی که چند مالک وجود داشته باشد و یا سند زمین مشاعی باشد لازم است تقسیم نامه رسمی تنظیم شود.
  • پایان کار اخذ شده باشد و کپی برابر اصل آن ارائه شود.
  • ملک نباید رهن هیچ ارگانی باشد.
  • تعیین محدوده دقیق مشترک و معلوم نمودن پارکینگ و انباری لازم است انجام شود.
  • در این مرحله کارشناس نظام مهندسی به ملک مراجعه می کند و تفکیک را انجام می دهد.

مزایای پیش تفکیک آپارتمان

پیش تفکیک آپارتمان قبل از معاملات خرید و فروش ملک فاقد سند تک برگی باعث تعیین مساحت دقیق هر یک از واحد های آپارتمانی می شود. آگاهی به مساحت ملک بسیاری از مشکلات و درگیری های حقوقی و ملکی بین افراد جلوگیری می کند.

ممکن است تعدادی از واحد های اپارتمانی به صورت پیش فروش معامله شود. در این صورت چون آپارتمان هنوز تکمیل و مساحت واحد ها به طور دقیق معلوم نشده است. ممکن است بعد از ساخت آپارتمان و به هنگام اخذ سند تک برگی خریدار متوجه شود که مساحت سندی با مساحتی که معامله با آن انجام شده است تفاوت دارد. در نتیجه خریدار متضرر می شود. در نتیجه برای جلوگیری از بروز این مشکلات در آینده لازم است با توافق طرفین معامله نقشه پیش تفکیکیاز ملک تهیه شود. و مساحت دقیق ملک معلوم شود و معامله به صورت مطمئن انجام شود. در این صورت خریدار و فروشنده متضرر نخواهند شد.

روش تفکیک آپارتمان

جهت تفکیک آپارتمان ابتدا با تجهیزات نقشه برداری همچون جی پی اس دو یا سه فرکانسه و دوربین نقشه برداری برداشت زمینی انجام می شود. برای انجام تفکیک آپارتمان کل عرصه ملک همراه طول بنا، محل ستون ها، آسانسور، راه پله ، لابی، دیوار ها، پارکینگ، انباری برداشت می شود. در ادامه ضخامت دیوار ها، بالکن ها، پیشرفتگی، تراس برداشت می شود.

در نتیجه با توجه به برداشت های انجام شده ترسیم نقشه تفکیک آپارتمان انجام می شود. این نقشه چاپ و مهر و امضا شده معتبر می شود.

پیش تفکیک آپارتمان کارشناس رسمی دادگستری

برخی از معاملات واحد های آپارتمانی قبل از اینکه ساخت و ساز آپارتمان به اتمام برسد. انجام می گیرد و بسیاری از افراد مایل به انجام این نوع معامله هستند. برای انجام این معاملات با اطمینان بالا لازم است یکسری پارامتر ها معلوم باشد. در حقیقت ما بسیاری از افراد با انجام این معامله متضرر می شوند. در واقع افراد معمولا معامله پیش فروش واحد های آپارتمانی را با مساحت تقریبی واحد آپارتمان انجام می دهند. برای اینکه از این معامله متضرر نشد حتما باید مساحت دقیق و واقعی ملک حاصل شود.

به دست آوردن مساحت دقیق و واقعی واحد های آپارتمانی کار راحتی نیست. و از عهده افراد غیر متخصص بر نمی آید زیرا این کار تخصصی است. و فقط یک متر کشی ساده نیست و یکسری قواعد و اصول دارد.

به عنوان خریدار و یا فروشنده که قصد انجام معامله واحد های نیمه کاره را دارید. در نتیجه هر چه زود تر با مراجعه به یک فرد متخصص از وی بخواهید که پیش تفکیک آپارتمان را انجام دهد. پیش تفکیک آپارتمان به جهت معلوم نمودن مساحت دقیق هر واحد پیش از اتمام ساخت آپارتمان انجام می شود.

نقشه برداری تفکیک آپارتمان برای برآورد مساحت و متراژ دقیق و واقعی هر واحد از آپارتمان از تجهیزات مخصوص و دقیق همانند متر لیزری استفاده می شود. و کارشناس واحد های آپارتمان را برداشت می کند سپس ترسیم نقشه پیش تفکیک آپاتمان ترسیم و چاپ می گردد. در نتیجه مساحت و متراژ واحد های آپارتمانی معلوم می گردد و امکان معامله بدون ضرر و زیان قابل انجام خواهد بود.

 

 

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما