نقشه برداری تفکیک آپارتمان

نقشه برداری تفکیک آپارتمان

به چه علت عملیات تفکیک انجام می شود؟

عملیات تفکیک انجام می شود تا ابعاد و مساحت دقیق واحد های آپارتمانی بر آورد گردد. این عملیات تخصصی با اتمام ساخت آپارتمان انجام می شود تا برای هر واحد سند تک برگی صادر گردد.

عملیات تفکیک توسط افراد غیر متخصص قابل انجام نیست و بر خلاف تصور افراد که این عملیات یک متر زدن ساده است اما این طور نیست و پیچیدگی های خاص خود را دارد. انجام تفکیک آپارتمان و نقشه برداری تفکیک آپارتمان از عهده کارشناس نظام مهندسی بر می آید.

برای انجام عملیات تفکیک به کجا مراجعه کنیم؟

شما می توانید برای انجام عملیات تفکیک آپارتمان خود با کارشناسان ما در شرکت رادین مپ در تماس باشید،شرکت رادین مپ با سابقه ی طولانی در انجام تفکیک آپارتمان می تواند به شما در این زمینه کمک کند،شرکت رادین مپ متشکل از کارشناسان رسمی دادگستری و امور ثبتی و همچنین مهندسین متخصص می باشد و در تمامی حوزه های نقشه برداری فعالیت دارد.

شماره ی تماس:02166398316 و 09129277534

همچنین تفکیک قبل از اینکه ساخت و ساز به پایان برسد نیز انجام می شود که به آن پیش تفکیک می گویند. و در نتیجه با مشخص شدن مساحت دقیق واحد های آپارتمانی در این مرحله از ساخت و ساز معامله واحد های آپارتمانی که به آن پیش فروش می گویند.

بنابراین در صورتی که افرادی که قصد انجام معامله پیش فروش را دارند یعنی خریدار و فروشنده برای اینکه بدون ضرر این معامله انجام شود، می توانند به صورت خصوصی به یک کارشناس رسمی دادگستری مراجعه نماید. و در نهایت مساحت دقیق واحد های آپارتمانی برای انجام پیش فروش با دقت بالا حاصل می شود. و در آخر این مساحت همان مساحتی خواهد بود که در آینده در سند که برگ درج می گردد.

تفکیک آپارتمان

تفکیک آپارتمان یعنی واحد ها به صورت جدا مستقل سازی گردد. با انجام تفکیک آپارتمان قسمت های اختصاصی و مشاعی آپارتمان برداشت می شود و وجود انباری، پارکینگ معلوم می گردد. برای انجام تفکیک آپارتمان به کارشناس نظام مهندسی مراجعه می گردد. تفکیک آپارتمان به این صورت انجام می شود که کارشناس برداشت دقیقی از واحد ها و مشاعات را انجام خواهد داد و با متر لیزری برداشت انجام می شود. در ادامه ترسیم نقشه تفکیک آپارتمان انجام می شود. زمانی تفکیک آپارتمان انجام می شود که ساخت آپارتمان به پایان برسد. در نتیجه برای اخذ سند برای هر یک از واحد های آپارتمان لازم است نقشه تفکیک آپارتمان تهیه و به اداره ثبت اسناد ارائه شود.

پیش تفکیک آپارتمان

واحد های آپارتمانی ممکن است بعد از پایان ساخت و ساز و صدور سند تک برگ برای هر واحد به فروش برسد. و همچنین ممکن است قبل از اینکه ساخت و ساز اتمام یابد واحد ها به پیش فروش گذاشته شوند. این نوع معاملات یعنی پیش خرید واحد های آپارتمانی برای افراد سودی دارد بنابراین افراد زیادی مایل به انجام این معاملات هستند.

از آنجایی که معامله پیش فروش قبل از اتمام ساخت آپارتمان انجام می شود مساحت دقیق هر واحد معلوم نیست. در نتیجه در صورتی که با مساحت تقریبی واحد های آپارتمانی این معامله انجام شود ضرر و زیان آن به خریدار می رسد. اگر که قصد انجام این معامله را دارید حتما اقدامات لازم را برای به دست آوردن مساحت واقعی واحد های آپارتمانی انجام دهید. برای به دست آمدن مساحت دقیق و واقعی واحد های آپارتمانی بایستی عملیات پیش تفکیک آپارتمان انجام شود.

پیش تفکیک آپارتمان به راحتی ممکن نمی باشد و برای انجام این عملیات لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود تا در نتیجه مساحت دقیق هر واحد به دست آید. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند انجام این عملیات را بر عهده بگیرد.

شیوه تفکیک آپارتمان

برای انجام تفکیک آپارتمان لازم است یکسری مدارک را تهیه نمود و مراحلی طی شود. این مراحل شامل موارد زیر است:

  • قدم اول اخذ پایانکار از شهرداری می باشد و لازم است کپی برابر اصل آن ارائه گردد.
  • در ابتدا لازم است تمامی مالکین در خواست دهند. اگر چند مالک برای آپارتمان وجود داشته باشد لازم است تقسیم نامه تنظیم شود.
  • ملک نباید رهن ارگانی باشد و همچنین در بازداشت و توقیف نیز نباشد.
  • تعیین دقیق محدوده مفروز و معلوم نمودن پارکینگ و انباری
  • تعیین کارشناس از جانب نظام مهندسی و بازدید از ملک برای تفکیک

نقشه برداری تفکیک آپارتمان

روش شماره گذاری پارکینگ و انباری در هنگام تفکیک آپارتمان

موقعیت پارکینگ اهمیت بالایی دارد برای تعیین موقعیت پارکینگ به مواردی از جمله پارک راحت تر، شعاع گردش بهتر، نداشتن مزاحم، نبودن کنار درب ورودی تردد ساکنین و .. توجه می شود.

شماره گذاری واحد های آپارتمانی از همکف آغاز می شود و به طقات بالایی می رود. اما برای شماره گذاری پارکینگ از همکف آغاز می شود و به طبقات پایین همکف می رود.

پارکینگ شماره یک در طبقه هم کف است و پارکینگ شماره آخر در زیر زمین قرار می گیرد. برای انباری ها مانند پارکینگ از طبقه بالا به پایین شماره گذاری انجام می شود.

مزایای انجام پیش تفکیک آپارتمان

  • پیش تفکیک آپارتمان قبل از انجام معامله خرید و فروش املاک فاقد سند تک برگ انجام می شود تا مساحت دقیق هر واحد انجام شود. در نتیجه از مشکلاتی که در آینده به وجود می آید جلوگیری می شود.
  • ممکن است تعدادی از واحد های آپارتمان به پیش فروش گذاشته شوند در نتیجه برای اینکه اطمینان معامله بالا رود لازم است پیش تفکیک آپارتمان انجام شود. در حقیقت قبل از اتمام ساخت آپارتمان مساحت و متراژ هر واحد معلوم نمی باشد. در نتیجه برای جلوگیری از ضرر و زیان انجام پیش تفکیک آپارتمان ضروری می باشد.

تفکیک آپارتمان و پیش تفکیک آپارتمان را به چه کسی بسپاریم؟

تفکیک آپارتمان عملیاتی است که با اتمام ساخت آپارتمان انجام می شود. در واقع بعد از اتمام ساخت آپارتمان برای اخذ سند تک برگ برای هر واحد لازم است تفکیک آپارتمان انجام شود. اما پیش تفکیک آپارتمان عملیاتی است که قبل از اتمام ساخت پروژه ساخت و ساز انجام می شود. با انجام پیش تفکیک آپارتمان مساحت و متراژ دقیق هر واحد بر آورد می شود. در نتیجه انجام پیش فروش و پیش خرید هر واحد با اطمینان بالا ممکن است. نقشه برداری تفکیک آپارتمان به کارشناس نظام مهندسی سپرده می شود. در واقع انتخاب کارشناس به یک فرد متخصص منتخب نظام مهندسی سپرده می شود تا بدون خطا این امر انجام شود. برای انجام پیش تفکیک آپارتمان می توان به صورت خصوصی به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص برای انجام پیش تفکیک آپارتمان از تجهیزات و روش های تخصصی استفاده خواهد کرد.

شماره ی تماس با کارشناسان شرکت رادین مپ:02166398316 و 09129277534

تفکیک آپارتمان و پیش تفکیک آپارتمان را به چه کسی بسپاریم؟

تفکیک آپارتمان و پیش تفکیک آپارتمان را به چه کسی بسپاریم؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما