انواع برداشت در نقشه برداری

انواع برداشت در نقشه برداری

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نقشه یو تی ام برای امور اداری و ثبتی و همچنین قضایی کاربرد دارد. و به عنوان یک مدرک در خواست می گردد. تهیه نقشه UTM حتما بایستی به یک فرد متخصص و مجرب همانند کارشناس رسمی دادگستری سپرده شود. تا نقشه تهیه شده یک بار با دقت بالا تهیه شود. تا مجبور به تهیه دوباره ی این نقشه نشوید.

نقشه برداری یو تی ام

نقشه یو تی ام نقشه ای با مختصات جهانی است. و این نقشه امروزه از جانب ادارات و سازمان های مختلف ملکی درخواست می شود. با تهیه نقشه یو تی ام ابعاد، مساحت و موقعیت ملک حاصل می شود. به جهت تهیه این نقشه لازم است از روش های تخصصی استفاده شود. و انواع برداشت در نقشه برداری نیز متفاوت است و تنها یک متخصص از عهده تهیه این نقشه بر می آید. در صورتی که فردی قصد تبدیل سند قدیمی ملک خود را به سند تک برگ داشته باشد در نتیجه لازم است اطلاعات فنی ملک معلوم شود و بنابراین انجام نقشه برداری برای تهیه نقشه یو تی ام ضروری میباشد و این نقشه لازم است با دقت بالا و فرمت استاندارد تهیه شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام مراجعه به فرد دارای صلاحیتی همچون کارشناس رسمی دادگستری ضروری میباشد. برای تهیه نقشه یو تی ام ابتدا لازم است برداشت زمینی انجام شود از انواع برداشت زمینی در نقشه برداری میتوان به برداشت با استفاده از دوربین توتال استیشن و جی پی اس دو یا سه فرکانسه اشاره کرد.

کارشناس برای برداشت در نقشه برداری جهت تهیه نقشه یو تی ام از یکی از انواع برداشت استفاده خواهد کرد وی بعد  از انجام برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام را انجام خواهد داد در نتیجه نقشه تهیه شده چاپ و مهر و امضا میشود تا قابل ارائه به ادارات و سازمان های مختلف باشد.

نقشه برداری یو تی ام

نقشه برداری یو تی ام

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما