انجام جانمایی پلاک ثبتی

جانمایی پلاک ثبتی

انجام جانمایی پلاک ثبتی – تهیه نقشه UTM

جانمایی پلاک ثبتی ملک با اسناد و مدارک ثبتی و قدیمی ملک انجام می گیرد. انجام جانمایی پلاک ثبتی تهیه نقشه UTM به منظور تعیین موقعیت ملک بر روی زمین از طریق تعیین مختصات های یو تی ام انجام می شود. و امروزه یکی از مدارک اصلی برای هر ملکی است. و برای مراجعه به هر ارگان دولتی باید حتما یک نقشه یو تی ام از ملک یا زمین تهیه شود. تا با استفاده از این نقشه مراحل اداری ملک طی شود. و در صورتی که آدرس ملک مشخص نباشد. نیاز به جانمایی ملک است. که باید با توجه به پلاک ثبتی ملک مرز های ملک نیز تعیین شود. و بعد از آن از طریق تهیه نقشه یو تی ام کار جانمایی ملک نیز انجام می شود.

پلاک ثبتی ملک یکی از مشخصه های اصلی هر ملکی است. و با توجه به این پلاک ثبتی مرز های ملک تعیین و در نهایت با تهیه نقشه یو تی ام جای دقیق ملک بر روی زمین مشخص می شود. و با چاپ نقشه ای که گوشه های ملک دارای مختصات یو تی ام هستند. چاپ آن توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا می شود. و برای امور اداری ملک اقدام می شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام باید با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک مختصات گوشه ها و شکستگی های ملک برداشت می شود. و بعد از آن با توجه به مختصات های برداشت شده ترسیم نقشه ملک انجام یم شود. و بعد از ترسیم نقشه ای که گوشه های ملک دارای مختصات یو تی ام هستند. کساحت دقیق ملک نیز در آن درج شده است. چاپ و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا می شود و به دست متقاضی می رسد.

مفهوم جانمایی پلاک ثبتی ملک

وقتی که پلاک ثبتی درج شده بر روی سند بررسی و تایید شود که متعلق به قطعه ای است که از طرف متقاضی تعریف شده است. همین امر به مفهوم جانمایی پلاک ثبتی اشاره می کند. جانمایی پلاک ثبتی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام می شود. انجام جانمایی پلاک ثبتی – تهیه نقشه UTM با استفاده از اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک انجام می گیرد.

از جمله کاربرد های مهم جانمایی پلاک ثبتی ملک زمانی است که شخصی سندی قدیمی در دست دارد و از محل دقیق ملک بی اطلاع می باشد. در نتیجه با تطبیق مدارک موجود و جستجوی پلاک ثبتی املاک مجاور، تهیه نقشه یو تی ام انجام می شود.

جانمایی ملک بر طبق سند ملک

به جهت تعیین چهارگوشه ملک بر روی زمین می باشد. جانمایی ملک طبق شماره ملک که در سند ملک درج شده است انجام می شود. در نتیجه با انجام جانمایی پلاک ثتبی ملک ابعاد و مساحت ملک معلوم می شود.

زمانی لازم است جانمایی ملک بر طبق سند انجام شود که : 1.مالک سندی دارد و نمی داند موقعیت آن کجا است. 2. سند قدیمی می باشد و در ابعاد و مساحت ملک با املاک مجاورش ابهاماتی وجود دارد.

عملیات جانمایی پلاک ثبتی ملک را کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام می دهد. کارشناس بدون توجه به مالک و اظهارات مالک به صورت تخصصی جانمایی پلاک ثبتی ملک را انجام می دهد. در نتیجه با انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک موقعیت و حدود ثبتی ملک تعیین می شود. کارشناس در نهایت نقشه یو تی ام را تهیه می کند و مهر و امضا کرده ارائه خواهد داد. انجام این کار بین 7_10 روز زمان بر می باشد.

“جهت انجام امور ثبتی ملک از جمله جانمایی پلاک ثبتی با کارشناسان باتجربه در رادین مپ تماس حاصل فرمایید.”

تماس باما

09129277534

02166398316

جانمایی پلاک ثبتی ملک بر طبق معرفی مالک

جانمایی پلاک ثبتی ملک در برخی موارد بر طبق نظر مالک انجام می شود. در واقع زمانی لازم است جانمایی ملک طبق معرفی مالک انجام شود که موارد زیر صدق کند:

به جهت تعیین مساحت و ابعاد دقیق ملک برای صدور سند تک برگی ملک، تعیین مساحت دقیق ملک به جهت ثبت در سیستم کاداستری کشور، تغییر وضعیت محدوده ملک مانند تعرض کوچه، عقب نشینی، تعرض خیابان و … می باشد.

جانمایی پلاک ثبتی بر طبق معرفی مالک کمتر از یک هفته زمان می برد. جانمایی پلاک ثبتی ملک عملیاتی فنی می باشد و به همراه برداشت میدانی با تجهیزات مخصوص نقشه برداری می باشد. انجام این عملیات از عهده فردی همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام می شود.

در نتیجه از آن جایی که مالک از موقعیت ملک خود مطمئن است. و مالک آن را به نقشه بردار معرفی می کند. در نتیجه کارشناس نیز عملیات نقشه برداری را انجام می دهد و نقشه یو تی ام ملک را ترسیم و مهر و امضا خواهد کرد.

جانمایی پلاک ثبتی ملک گمشده

جانمایی پلاک ثبتی ملک با استفاده از اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک انجام می شود. در اسناد قدیمی ملک حدود و موقعیت ملک درج نشده و به صورت حدودی موقعیت ملک شرح داده شده است. همین امر سبب بروز مشکلاتی می شود. در واقع در سند به این صورت ذکر شده است  که شمالا به خیابان 20 متری، شرقا به تپه و .. می باشد.

یکی از مواقعی که جانمایی پلاک ثبتی ملک لازم است انجام شود. وقتی است که ملک گمشده باشد. ملک گمشده حاوی آدرس نمی باشد و در نتیجه به کمک سند قدیمی نمی توان به آدرس ملک پی برد. زیرا با توجه به گسترش منطقه شهری و ساخت و ساز ها حدود مناطق تغییر کرده است. به جهت یافتن آدرس ملک گمشده انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ممکن می باشد. جانمایی پلاک ثبتی ملک را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. این متخصص برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک اسناد و مدارک ثبتی و قدیمی را بررسی می کند. در نهایت با جانمایی نقشه ثبتی بر روی نقشه هوایی حدود ملک مشخص می شود. در نتیجه نقشه یو تی ام نیز تهیه می شود. به کمک تهیه این نقشه اخذ سند تک برگی از اداره ثبت اسناد نیز ممکن می شود.

هزینه تهیه نقشه یو تی ام طبق استاندارد اداره مربوطه و نوع پروژه و متراژ زمین محاسبه می شود. برای برآورد دقیق قیمت نقشه یو تی ام باید با شرکت مربوطه تماس حاصل شود. و باید توجه کرد که این نقشه ها دارای ارزش حقوقی هستند. و بیشتر باید به تجربه و کارایی کارشناس رسمی نقشه برداری دادگستری توجه کرد و قیمت نقشه را اولویت دوم قرار داد.

شرکت رادین مپ با نظارت کارشناس رسمی نقشه برداری دادگستری در تهیه نقشه های یو تی ام فعالیت می کند. و برای مشاوره رایگان می توانید با شرکت رادین مپ تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.شماره های تماس با ما 02166398316 و 09129277534

 

 

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما