استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی تهران

استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی تهران

در صورتی که قصد انجام این معامله را به عنوان خریدار دارید. حتما استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی تهران را انجام دهید. در واقع انجام برخی استعلام پلاک ثبتی اجباری نیست. و طرفین معامله می توانند آن را انجام دهد و هم می توانند انجام ندهند. اما در صورتی که ملک مشکلی داشته باشد ضرر آن مستقیما به خریدار می رسد. برخی از افراد از اهمیت این استعلام آگاهی دارند. اما به افراد مناسبی برای انجام این استعلام مراجعه نمی کنند. در واقع برخی از افراد این استعلام را به عهده مشاوران املاک می سپارند. برای اینکه این استعلام به صورت اصولی و بدون جانب داری انجام شود. می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

استعلام پلاک ثبتی ملک چیست؟

به جهت سنجیدن اعتبار ملکی که قرار است معامله شود. می بایست استعلام پلاک ثبتی ملک انجام شود. تا در نتیجه انجام معامله با اطمینان بالا ممکن باشد. در واقع برای اینکه بتوان معامله ملک را با اطمینان بالا انجام داد لازم است. تمامی اطلاعات و مشکلات احتمالی ملک معلوم شود. بنابراین انجام استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی تهران ضروری خواهد بود. انجام این استعلام را می توان به فرد مورد اعتمادی همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد.

پلاک ثبتی چیست؟

به جهت شناسایی املاک و اراضی سازمان ثبت اسناد و مدارک پلاک ثبتی اصلی و فرعی را به وجود آورده است. این پلاک در صفحه دوم سند دفترچه ای درج شده است. در واقع این تقسیم بندی از استان آغاز می شود. و طبق آن اراضی به واحد های کوچک تر تبدیل می شود. به هر یک از این واحد ها بخش می گویند. در ادامه هر یک از این بخش ها نیز به واحد های کوچک تری به نام قطعات تبدیل می شود. برای هر یک از این قطعات یک پلاک ثبتی صادر می شود. هر یک از این قطعات به قطعات فرعی و کوچک تر تقسیم می شود. به قطعات بزرگ تر که قطعات فرعی را در بر می گیرد. قطعه مادر گفته می شود.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای هر قطعه‌ای که درون قطعات اصلی و یا همان مادر متولد می‌شوند، یک شمارۀ اصلی در نظر می‌گیرد. و یک شمارۀ فرعی ترکیب این دو شماره تحت عنوان شمارۀ پلاک ثبتی هر قطعه شناخته می‌شود. از پلاک ثبتی ملک به جهت انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی و همچنین به جهت انجام استعلام پلاک ثبتی ملک استفاده می شود. تا در نتیجه انجام معامله ملک با آشکار شدن تمامی اطلاعات ملک با اطمینان بالا وجود داشته باشد.

مراحل انجام استعلام وضعیت ثبتی

قبل از انجام معامله ملک لازم است مطابقت داشتن ملک با مشخصات مالک با سند ثبتی ملک بررسی شود. تا در نتیجه مشکلات احتمالی ملک آشکار شود. برای انجام استعلام پلا ک ثبتی ملک روش های زیادی وجود دارد. یکی از این روش ها استعلام پلاک ثبتی ملک در سامانه ثبت اسناد و مدارک است. در نتیجه با ورود به سایت شهرداری می توان اطلاعات کاملی درباره ساخت و ساز های تهران پیدا کرد. در واقع با همکاری شهرداری و سازمان در نتیجه می توان به اطلاعات کاملی از وضعیت ثبتی املاک دست یافت.

که در واقع می توان استعلام‌های مربوط به موقعیت ملک را در سامانه مزبور انجام داد. منظور از شماره پلاک ثبتی شماره ای هشت تا ده رقمی است. که زیر شماره پلاک ملک درج گردیده است. با وارد کردن این شماره در درگاه اینترنتی شهرداری می توانید. مالکیت، تاریخ ساخت و سایر اطلاعات مورد نیاز را دریافت نماید. به طور کلی با وارد کردن شماره پلاک ثبتی در سامانه اینترنتی شهرداری، می‌توانید. به اطلاعات زیادی از جمله؛ نشانی، نام مالک، شماره ساختمان، منطقه ، محله، مساحت زمین و مساحت زیربنا، پلاک ثبتی و … دسترسی داشته و از صحت این اطلاعات مطمئن شوید.

ضرورت استعلام پلاک ثبتی ملک

به جهت بررسی اعتبار سند ملک در نتیجه استعلام پلاک ثبتی و یا همان استعلام وضعیت ثبتی ملک انجام شود. این استعلام مزیت هایی دارد که شامل:

  1. انجام معامله ملک با اطمینان بالا
  2. مشخص شدن مالک واقعی ملک
  3. به دست آوردن اطلاعات دقیق ثبتی ملک
  4. مشخص شدن مشاعی بودن ملک و یا غیر مشاعی بودن آن
  5. در صورتی که سند ملک رهن بانک باشد. با انجام این استعلام مشخص می شود.
  6. در صورتی که ملک وقفی باشد مشخص می شود.

استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی تهران

نحوه استعلام پلاک ثبتی ملک

به طور کلی در انجام معاملات ملکی ممکن است ملک مشکلاتی داشته باشد. که حتی مالک از آن بی خبر باشد. همچنین ممکن است ملک در رهن بانک باشد و توقیف شده باشد. و در واقع ملک ممنوع المعامله باشد. بنابراین قبل از انجام خرید ملک حتما اقدام به انجام استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی نمایید. تا در نتیجه بعد از انجام معامله متضرر نشوید.

برای انجام این استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی تهران جهت بالا بردن اطمینان و اعتبار معامله بهتر است. به یک متخصص مراجعه شود تا کاملا بی طرف و کارشناسانه این استعلام گرفته شود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی تخصص لازم را برای انجام این استعلام دارد. وی با استفاده از سند و با توجه به شماره پلاک ثبتی بر روی سند، اطلاعات ثبتی ملک را استخراج خواهد کرد. و تمام اطلاعات مربوط به ملک و سند ملک آشکار می شود. در نتیجه گزارشی از این استعلام تهیه می گردد. و در اختیار خریدار و فروشنده قرار داده می شود. و با معلوم بودن تمام اطلاعات مربوط به ملک معامله قابل انجام خواهد بود. در نتیجه خریدار با خیال راحت ملک راخریداری خواهد کرد و در صورتی که ملک مشکلی داشته باشد. معامله انجام نمی شود و خریدار متضرر نخواهد شد.

با انجام استعلام پلاک ثبتی چه اطلاعاتی به دست می آید؟

ملک با ارزش ترین دارای افراد است و در نتیجه به جهت انجام معامله با اطمینان بالا لازم است. استعلام پلاک ثبتی ملک انجام شود.

  • با انجام این استعلام کاربری زمین معلوم می شود.
  • موقعیت دقیق ملک بر اساس پلاک ثبتی ملک معلوم می شود.
  • موات یا ملی بودن اراضی معلوم می شود.
  • مشاعی بودن ملک و یا غیر مشاعی بودن آن
  • آزاد بودن سند ملک

بنابراین به عنوان خریدار برای بالا بردن اطمینان معامله لازم است. این استعلام انجام شود تا مشکلات احتمالی ملک انجام شود.

با انجام استعلام پلاک ثبتی چه اطلاعاتی به دست می آید؟

با انجام استعلام پلاک ثبتی چه اطلاعاتی به دست می آید؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما