هزینه نقشه برداری زمین مسکونی

 

 

ممکن است بار ها و با مراجعه به ادارات مرتبط با امور ملکی نقشه یو تی ام ملک درخواست شود. در نتیجه به جهت تهیه نقشه یو تی ام ملک لازم است اقداماتی انجام داد. از جمله اداراتی که نقشه یو تی ام را در خواست می کنند شامل شهرداری، اداره منابع طبیعی، اداره ثبت اسناد و .. می باشد.نقشه یو تی ام نقشه ای با مختصات جهانی می باشد که با تهیه آن اطلاعات فنی ملک با دقت بالا به دست می آید. با تهیه نقشه یو تی ام ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق ملک تعیین می شود.

برای اینکه بتوان نقشه یو تی ام را با دقت بالا تهیه نمود مراجعه به یک فرد متخصص ضروری می باشد. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی متخصصی است که می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید. افراد غیر متخصص نمی توانند نقشه یو تی ام را با دقت بالا تهیه نمایند. و نقشه تهیه شده توسط افراد غیر متخصص مورد قبول ادارات قرار نخواهد گرفت.

برای تهیه این نقشه کارشناس رسمی برداشت زمینی را انجام می دهد و در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام به صورت سیستمی انجام می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است هزینه هایی پرداخت شود. هزینه نقشه برداری زمین مسکونی بر طبق تعرفه تعیین می شود. این تعرفه به عواملی از جمله مساحت و ابعاد ملک بستگی دارد.

تهیه نقشه یو تی ام را به چه کسی بسپاریم؟

نقشه یو تی ام لازم است توسط متخصصی تهیه شود و افراد غیر متخصص قادر نیستند این نقشه را با دقت مطلوب تهیه نمایند. برخی از مالکین برای تهیه این نقشه به افراد غیر متخصص مراجعه می کننند اما این امر باعث می شود نقشه یو تی ام با کیفیت نا مطلوبی حاصل شود.برای تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا و کیفت مطلوب مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ضروری است. با مراجعه به این متخصص می توان اطمینان داشت که نقشه یو تی ام با کیفیت بالایی تهیه شود.

شما می توانید برای تهیه ی نقشه ی یو تی ام ملک خود با شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ در تماس باشید،شرکت رادین مپ با سابقه ی طولانی در انجام امور نقشه برداری توسط کارشناسان رسمی دادگستری و مهندسین نقشه برداری فعال در این حوزه همواره در تلاش است تا پروژه های دریافتی خود را بابالاترین دقت و کوتاه ترین زمان ممکن انجام بدهد.برای مشاوره ی رایگان با کارشناسان ما در شرکت رادین مپ در تماس باشید.

شماره ی تماس 02166398316 و 09129277534

لازم به ذکر است که ادارات و سازمان های مختلف نقشه یو تی ام را تنها با مهر و امضای یک فرد متخصص از شما می پذیرند. کارشناس رسمی دادگستری مهر و امضای معتبری دارد و می تواند نقشه یو تی ام را با دقت بالا تهیه نماید و با مهر و امضای خود به نقشه تهیه شده اعتبار ببخشد.

نقشه یو تی ام چه کاربرد هایی دارد؟

نقشه یو تی ام نقشه ای با دقت بالا می باشد و با تهیه آن اطلاعات ملک معلوم می شود. در حقیقت با تهیه این نقشه برای ملک مساحت، ابعاد و موقعیت دقیق ملک به دست می آید. این نقشه کاربرد های بسیاری دارد و اخیرا این نقشه از جانب ادارات و سازمان های ملکی در خواست می شود.

  • شهرداری به جهت اخذ جواز ساخت: برای اخذ جواز ساخت لازم است مدارکی را به شهرداری ارائه داد. شهرداری به جهت کسب اطلاعات از موقعیت ملک نقشه یو تی ام را در خواست می کند.
  • اداره ثبت اسناد برای انجام امور ثبتی ملک : به جهت اخذ سند تک برگی، اخذ سند تک برگی ملک قولنامه ای، تبدیل سند قدیمی به تک برگی این نقشه را در خواست می کند.
  • اداره گاز و برق: به جهت کسب اطلاعات از موقعیت ملک نقشه یو تی ام را درخواست می کنند.
  • مراجع قضایی برای حل اختلافات ملکی این نقشه را در خواست می کنند.

مزایای سند تک برگی

اسناد تک برگ مزایای بسیاری دارند که شامل درج مشخصات حقوقی مالک، درج مشخصات و موقعیت مکانی ملک، شماره پلاک ثبتی ملک، مساحت ملک با دقت بالا، نوع کاربری، سال ساخت ملک، آدرس پستی ملک، تعداد طبقات ملک و .. است. با درج این اطلاعات در نتیجه بسیاری از مشکلات به وجود نمی آید. همچنین در اسناد قدیمی مشخصات مالکین قبلی و مالک جدید ملک تماما در آن درج شده است. و همین امر باعث زیاد بودن تعداد صفحات آن شده است( 10 الی 30 صفحه). همچنین این اسناد قدیمی دست نویس هستند و جعل آن ممکن است.

تبدیل سند قدیمی به سند تک برگی

برای اینکه بتوان سند قدیمی ملک را به سند تک برگی تبدیل نمود لازم است مدارکی از جمله نقشه یو تی ام را تهیه نمود. دلیل اصلی این تبدیل عیوب اسناد قدیمی می باشد. اسناد دفترچه ای باعث بسیاری از مشکلات امور ملکی است. مثلا به دلیل اینکه این اسناد دارای اطلاعات مکانی کامل و دقیقی نیستند. و هیچ کروکی ای از ملک در آن ترسیم نشده است همین امر باعث بروز بسیاری از اختلافات شده است. این اسناد دقت پایینی نیز دارد و در آن اطلاعات با دقت بالا درج نشده است همچنین امنیت پایینی دارند.

سند تک برگی سندی امروزی می باشد و عیوب سند قدیمی را ندارد. برای اینکه بتوان سند تک  برگی را اخذ نمود لازم است اطلاعات مکانی ملک معلوم شود. این اطلاعات شامل مساحت، ابعاد و موقعیت دقیق ملک می باشد. در نتیجه تهیه نقشه یو تی ام ضروری می باشد.

برای اینکه این تعویض انجام شود از آنجایی که در گذشته برآورد دقیقی از مساحت و ابعاد نمی شد. پس برای به دست آمدن مساحت و ابعاد دقیق ملک به همراه موقعیت مکانی ملک با مختصات منحصر به فرد باید نقشه یو تی ام تهیه گردد. برای تهیه این نقشه می توان به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کرد.

تهیه این نقشه برداشت زمینی انجام می شود. برای برداشت زمینی از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. سپس ترسیم نقشه یوتی ام با اتوکد انجام می شود.

هزینه نقشه برداری زمین مسکونی طبق تعرفه ای معلوم می شود. این تعرفه هر ساله تعیین می شود.

 

تبدیل سند قدیمی به سند تک برگی

تبدیل سند قدیمی به سند تک برگی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما