تفکیک آپارتمان برای پیش خرید

تفکیک آپارتمان برای پیش خرید

انجام تفکیک آپارتمان برای پیش خرید در تهران

تفکیک آپارتمان انجام می شود تا در نتیجه متراژ و مساحت دقیق هر قسمت از آپارتمان معلوم شود. انجام تفکیک آپارتمان برای پیش خرید در تهران به منظور تعیین مساحت دقیق هر واحد آپارتمانی به صورت جداگانه انجام می شود. این مرحله یکی از مراحل تهیه سند برای هر واحد است. با استفاده از متر لیزری در محل هر واحد و متر کشی و ترسیم نقشه آن مساحت دقیقی از هر واحد به دست می آید. این روش برای پیش خرید یا پیش فروش ملک استفاده می شود.

برای پیش خرید و یا پیش فروش ملک باید در محله ای که دیوار کشی هر واحد انجام شده با در خواست تفکیک آپارتمان و با حضور در محل ملک و متر کشی هر واحد با استفاده از متر لیزری متر کشی دقیق ملک انجام می شود.

و در نهایت با ترسیم نقشه هر واحد به صورت جداگانه انجام می شود. می توان با توجه به این مساحت به دست آمده پیش خرید و یا پیش فروش هر واحد آپارتمانی با اطمینان خاطر انجام می شود. و در صورت نیاز نیز این نقشه های تهیه شده توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا می شود.

تفکیک آپارتمان امروزه یکی از مراحل صدور سند تک برگ است. که برای صدور سند تک برگ برای هر واحد آپارتمانی انجام می شود. و برای صدور سند تک برگ برای هر واحد مهندس نقشه بردار از طرف نظام مهندسی انتخاب و بر سر ملک حاضر می شود. تا با انجام متر کشی و ترسیم و ثبت در سیستم کاداستر کشور ابتدا ارسال نقشه ها به نظام مهندسی و سند تک برگ برای هر واحد به صورت جداگانه صادر می شود. که مساحت دقیق هر واحد در حد سانتی متر نیز در این نقشه درج می شود.

تفکیک آپارتمان

به عملیات جداسازی املاک تفکیک گفته می شود. تفکیک آپارتمان با مراجعه مالک و یا مالکین انجام می شود. در تفکیک آپارتمان مناطقی که به صورت مشاعی باقی مانده است از جمله راه رو، حیاط، نورگیر و … که مشاعی می باشند نیز تعیین می شود. تفکیک آپارتمان با اتمام ساخت آپارتمان انجام می شود. برای انجام تفکیک آپارتمان می بایست به کارشناس نظام مهندسی مراجعه نمود.

مدارک مورد نیاز برای انجام تفکیک آپارتمان

برای دریافت تفکیک نیاز است مدارکی را تهیه و ارائه نمود. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • مراجعه حضوری به دفتر اسناد رسمی
  • دریافت فرم درخواست و تکمیل آن
  • ارائه مدارک هویتی مالکین آپارتمان
  • ارائه تقسیم نامه
  • ارائه نقشه تفکیکی
  • استعلام تفکیک از اداره ثبت اسناد
  • ارائه تصدیق پایانکار

انجام اصولی تمامی مراحل تفکیک آپارتمان در سریع ترین زمان تحت نظارت کارشناس رسمی دادگستری با مهر امضای درج شده در نقشه ها همراه کارشناسان با تجربه در شرکت مهندسی رادین مپ

“جهت انجام امور حقوقی و ثبتی املاک با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید”

09129277534

02166398316

پیش تفکیک آپارتمان

نقشه پیش تفکیک آپارتمان به جهت تعیین مساحت دقیق از هر واحد آپارتمانی تهیه می شود. برای انجام معاملات ملکی برای ملک فاقد سند تک برگی در حال ساخت ضروری می باشد. در نتیجه انجام پیش تفکیک آپارتمان ضروری است تا مساحت و متراژ دقیق هر واحد حاصل شود. انجام پیش تفکیک آپارتمان توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ممکن می باشد. در نتیجه متراژ و مساحت دقیق هر واحد از آپارتمان حاصل می شود.

پیش خرید آپارتمان چه مزایایی دارد؟

امروزه افراد بسیاری پیش خرید آپارتمان را انجام می دهند. پیش خرید آپارتمان مزایای مختلفی دارد و به خاطر این مزایا افراد زیادی به این نوع خرید روی می آورند. مهم ترین مزایای پیش خرید آپارتمان شامل:

  • پرداخت مرحله ای: در خرید آپارتمان آماده باید مبلغی را به صورت یک جا پرداخت نمود. در بعضی از موارد نیز درصد بالایی در ابتدا دریافت می شود. اما در پش خرید آپارتمان پول به صورت مرحله ای پرداخت و طبق قرار داد مبلغ تعیین شده در زمان مراحل ساخت پرداخت می شود.
  • طراحی آپارتمان به صورت دلخواه: از آنجایی که آپارتمان پیش خرید می شود. همین امر باعث می شود بتوان واحد های آپارتمانی را به صورت دلخواه طراحی نمود.
  • افزایش قیمت نهایی: زمانی که شما یک آپارتمان را پیش خرید می کنید بر طبق قرارداد باید مبلغی را واریز نمود. اما به خاطر تورم و رشد بازار مسکن مبلغ تمام شده ای به صورت اقساط در چنین مرحله پرداخت می کنید کمتر از قیمت نهایی می باشد.

تفکیک آپارتمان قبل از صدور پایانکار

معاملات پیش فروش یا همان پیش خرید واحد های آپارتمانی امروزه با توجه به قیمت املاک و صعودی بودن روند افزایش قیمت ها افراد مایل به انجام این معاملات هستند. اما در انجام این معامله لازم است دقت و توجه بسیاری کرد. در واقع این معامله اگر با مساحت دقیق هر واحد انجام نشود ممکن است باعث شود افراد از انجام معامله متضرر شوند. همچنین برخی از افراد که در کارخرید و فروش مایل به پیش خرید هستند سپس بعد از اتمام ساخت و ساز و اخذ سند تک برگ این واحد ها را با قیمت بالاتری میفروشند.

برای انجام معامله پیش خرید با اطمینان بالا لازم است مساحت ومتراژ دقیق هر واحد حاصل شود. در واقع از آنجایی که مساحت و متراژ دقیق واحد های آپارتمانی مشخص نیست پس نمی توان این معامله را با اطمینان انجام داد زیرا تجربه نشان داده است که این مساحتی که معامله با آن انجام می شود یا کم تر از مساحت دقیق هر واحد است و یا بیشتر از مساحت دقیق واحد می باشد. که در این صورت امکان ضرر هم برای فروشنده  و هم برای خریدار وجود دارد.

برای اینکه بتوان معامله پیش فروش را بدون ضرر انجام داد بایستی پیش تفکیک انجام شود تا مساحت دقیق واحد مورد معامله معلوم گردد. انجام تفکیک آپارتمان برای پیش خرید در تهران

با مراجعه به یک متخصص ممکن است.

این متخصص به جهت انجام پیش تفکیک آپارتمان ابتدا برداشت از واحد های آپارتمانی را انجام می دهد. در ادامه ترسیم نقشه پیش تفکیک آپارتمان انجام می شود. این نقشه قابل ارائه به طرفین معامله خواهد بود. تا با اطمینان بالا معامله واحد های آپارتمانی انجام شود.

 

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما