هزینه تفسیر عکس هوایی

 

در چه صورتی ما به تفسیر و بررسی عکس هوایی احتیاج پیدا می کنیم؟

تفسیر عکس هوایی انجام می شود تا در نتیجه اطلاعات از عکس هوایی حاصل شود،در واقع یکی از مواد مهم کاربرد عکس هوایی تهیه تامین دلیل برای حل اختلافات است.ممکن است فردی به دلیل مشخص نبودن حدود و مرز های ملک خود با ملک مجاور به اختلافاتی بخورد. این اختلافات در نهایت به مراجع قضایی کشیده می شود. در این صورت برای حل اختلافات ملکی باید مدارکی برای مرجع قضایی به عنوان تامین دلیل فراهم شود.همچنین ممکن است دولت اراضی متعلق به فردی را نیز ملی محسوب کند. در این صورت برای اینکه بتوان بر این رای اعتراض نمود و به مراجع قضایی ثابت کرد که اراضی ملی نمی باشد. نیز باید مدارکی را به عنوان تامین دلیل فراهم شود.

در هر دوی این موارد برای فراهم کردن تامین دلیل میبایست عکس هوایی تفسیر شوند. تفسیر عکس هوایی توسط یک مفسر و متخصصی مانند کارشناس رسمی دادگستری ممکن است. هزینه تفسیر عکس هوایی بر طبق تعرفه ای معلوم می شود.

عکسهای هوایی حاوی اطلاعات ارزشمنندی می باشند با انجام تفسیر و بررسی عکس هوایی می توان اطلاعاتی را از عکس هوایی به دست آورد. تفسیر و بررسی عکس هوایی امری تخصصی می باشد و به تجربه نیاز دارد. کارشناس رسمی دادگستری از جمله متخصصانی می باشد که می تواند تفسیر و بررسی عکس هوایی را انجام دهد.

ممکن است اراضی ملی اعلام شود و یا بر سر مرز ها و حدود اراضی اختلافاتی به وجود آید. در نتیجه انجام تفسیر عکس هوایی ضرورت دارد. کارشناس رسمی دادگستری همان متخصصی است که می تواند تفسیر عکس هوایی را انجام دهد. گزارش تفسیرعکس هوایی توسط کارشناس رسمی دادگستری مهر و امضا شده معتبر می شود.  هزینه تفسیر عکس هوایی تعرفه ای معلوم دارد که هر ساله معلوم می شود.

برای انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا کارشناس عکس هوایی قدیمی ملک را تهیه خواهد کرد. و در ادامه بعد از تهیه این عکس ها سپس تفسیر عکس هوایی با استفاده از تجهیزات مخصوصی انجام می شود. و در نتیجه اطلاعات لازم در عکس هوایی بررسی می شود و این اطلاعات از عکس هوایی استخراج می گردد.

آرشیو عکس هوایی پوششی ایران

دو سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی عکسبرداری از ایران را انجام می دهند. و آرشیوی از عکس هوایی را در اختیار دارند. با توجه به نوع پروژه و محدوده با مراجعه به این سازمان ها عکس هوای قابل تهیه می باشد. این سازمان ها عکس هوایی پوشش دار را با استفاده از هواپیما و دوربین های عکس برداری تهیه خواهند کرد.

اخذ عکس هوایی

سازمان نقشه برداری کشور و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح عکس هوایی را در کشور ما اخذ می کنند. این سازمان ها به واسطه اخذ عکس هوایی از کل ایران آرشیوی از عکس هوایی را از کل کشور در اختیار دارند.

باتوجه به نوع پروژه و نوع کار می توان یه این سازمان ها مراجعه نمود و در خواست عکس هوایی نمود. تا در نتیجه با تفسیر عکس هوایی اطلاعاتی از عکس هوایی حاصل شود.

عکس هوایی بااستفاده از دوربین های مخصوص عکسبرداری و پهباد یا هواپیما اخذ می شود. برای انجام تفسیر و بررسی عکس هوایی حتما مراجعه به فرد متخصص و با تجربه ضروری می باشد.

تفسیر عکس هوایی

امروزه با پیشرفت علم در هر زمینه ای و به خصوص در زمینه عکس هوایی از این علم برای کشف حقایق ارزشمند استفاده می شود. در نتیجه اطلاعاتی از عکس هوایی حاصل می شود. با تهیه اطلاعات از عکس هوایی در نتیجه از آن در زمینه های مختلف برای تهیه تامین دلیل و ارائه حجت استفاده می شود.

متخصصین تفسیر عکس هوایی با استفاده از روش های تخصصی تفسیر و بررسی عکس هوایی را انجام می دهند. در نتیجه اطلاعاتی از آن به دست می آید و این اطلاعات به عنوان تامین دلیل قابل ارائه خواهد بود.

به تشخیص و شناسایی عوارض و استخراج اطلاعات از عکس هوایی و همچنین تعیین حدود بر روی عکس هوایی تفسیر عکس هوایی گفته می شود. اندازه گیری کلیه ویژگی های هندسی همچون طول و عرض و مساحت در تفسیر عکس هوایی اهمیت بسیاری دارد. کارشناس برای انجام تفسیر عکس هوایی با توجه به سال، زمان، ساعت عکسبرداری عمل خواهد کرد. همچنین برای شناسایی عوارض از معیار های مختلفی استفاده خواهد کرد. تا در نتیجه با انجام تفسیر عکس هوایی استخراج کلیه اطلاعات ممکن باشد.

مزایای تفسیر عکس هوایی

امروزه با پیشرفت علم و فناوری در هر زمینه ای به خصوص در زمینه عکس هوایی در نتیجه از تفسیر و بررسی عکس هوایی برای کشف حقایق استفاده می شود.  در نتیجه از اطلاعات حاصل از عکس هوایی برای تهیه تامین دلیل و ارائه حجت استفاده می شود. متخصص تفسیر عکس هوایی با استفاده از تخصص خود در این زمینه در نتیجه تامین دلیلی را فراهم می کند تا حل اختلافات ممکن باشد.

یکی از مواقعی که لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود زمانی است که بین کشاورزان با دولت و یا بین کشاورزان یک منطقه اختلافاتی به وجود آید. در نتیجه تفسیر عکس هوایی انجام می شود. و تامین دلیلی تهیه می شود تا به مراجع قضایی ارائه شود.

عناصر تفسیر عکس هوایی

مطالعات تفسیر عکس هوایی شامل چندین خصوصیات اساسی پدیده ها می باشد. در واقع برای انجام تفسیر عکس هوایی شکل،اندازه، الگو،تن، بافت، سایه، مکان، ارتباط بررسی می شود. شکل در واقع به وضعیت هر پدیده بررسی می شود. شکل برخی از پدیده ها به راحتی و برخی به سختی تشخیص داده می شود.

اندازه هر پدیده بر روی عکس هوایی اندازه گرفته می شود. تا در نتیجه پدیده ها نسبت به اندازه تشخیص داده شوند.

الگو در واقع به ترتیب فضایی پدیده ها گفته می شود. تکرار فرم خاص و ارتباط بین آن ها به تشخیص پدیده ها کمک می کند.

تن رنگ نیز به جهت تشخیص عوارضی همچون درختان می تواند کمک کننده باشد.

بافت فرکانس تغییر رنگ تن بر روی عکس می باشد. در واقع بافت محصولی از شکل، اندازه ، الگو و سایه می باشد. یک مفسر در نتیجه با انعکاس های مشابه و بر اساس اختلافات بافتی پدیده ها رااز هم تشخیص خواهد داد.

سایه ها از دوجهت برای مفسر از اهمیت بالایی برخوردار است. شکل سایه تصویری از پدیده در ذهن مفسر ایجاد می کند. همین امر سبب می شود که تفسیر عکس هوایی به خوبی انجام شود.

مکان نیز به موقعیت جغرافیایی ملک گفته می شود. و کمک زیادی در تشخیص عوارض خواهد کرد.

ارتباط به مجموعه وجود پدیده ها در ارتباط با سایر پدیده ها گفته می شود.

هزینه تفسیر عکس هوایی

تفسیر عکس هوایی اراضی ملی

دولت در صورتی که زمینی را ملی تشخیص دهد آن را ملی اعلام خواهد کرد. در این صورت اراضی متعلق به سازمان منابع طبیعی خواهد بود. زیرا حفاظت از این اراضی بر عهده این سازمان می باشد. در واقع دولت مالک اراضی ملی می باشد. اما مالکینی که به ملی اعلام شدن اراضیشان اعتراض دارند می توانند به این رای اعتراض کنند. و در مراجع تشکیل پرونده دهند. در نتیجه لازم است مدارکی را به عنوان تامین دلیل تهیه نمود.

امروزه پرونده های زیادی با موضوع اراضی ملی وجود دارد برای اینکه بتوان اراضی را از دولت پس گرفت باید ثابت شود. اراضی ملی نمی باشد و در آن سابقه احیا وجود دارد. برای بررسی سابقه احیا در اراضی میبایست عکس هوایی تفسیر گردد.

برای اینکه بتوان عکس هوایی را تفسیر نمود می بایست به یک فرد متخصص مانند کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کرد. این متخصص بعد از تهیه عکس هوایی پوشش دار از محدوده ای که ملک در آن قرار گرفته است. در ادامهع با توجه به سال عکسبرداری سپس تفسیر عکس هوایی را با استفاده از تجهیزاتی همانند استریوسکوپ آغاز خواهد کرد. سپس با تشخیص نوع اراضی کارشناس یک گزارش تهیه خواهد کرد. گزارش تفسیر عکس هوایی مهر و امضا شده معتبر می شود. و در نتیجه قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود. و اختلافات ملکی حل می شود. هزینه تفسیر عکس هوایی بر طبق تعرفه حساب می شود.

تفسیر عکس هوایی جانمایی ملک

در صورتی که دعاوی حقوقی بین مالکین قطعات مجاور در یک منطقه بر سر حدود و مرز ها به وجود بیاید. در نتیجه لازم است جانمایی ملک با انجام تفسیر عکس هوایی صورت بگیرد. تا تامین دلیلی جهت حل اختلافات تهیه شود.

به منظور تهیه تامین دلیل با جانمایی ملک لازم است به متخصصی همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. تا در نتیجه گزارش تفسیر عکس هوایی با مهر و امضای کارشناس معتبر شود. و مورد پذیرش مراجع قضایی قرار بگیرد. کارشناس ابتدا عکس هوایی را تهیه خواهد کرد. و بعد از تهیه عکس هوایی قدیمی سپس تفسیر عکس هوایی را آغاز خواهد کرد. و با جانمایی عکس هوایی بر روی زمین حدود اراضی معلوم می شود.

تفسیر عکس هوایی کارشناس دادگستری

امروزه اراضی ملی موضوع مورد توجه دولت می باشد. در واقع اراضی ملی به زمینی گفته می شود. که بدون دخالت انسانی شکل طبیعی و دست نخورده خود را حفظ نموده است. این اراضی به دولت تعلق دارد.

دولت در صورتی که اراضی ملی را شناسایی کند. آن را تصاحب می کند. مالکینی که اراضیشان ملی اعلام شده است. میتوانند به این رای اعتراض نمایند.

در واقع با ملی اعلام شدن اراضی اختلافاتی بین دولت و مالکین اراضی به وجود می آید. برای حل این اختلافات لازم است. مدارکی را تهیه نمود. و به عنوان تامین دلیل ارائه نمود.

برای تهیه تامین دلیل بررسی سابقه احیا در اراضی ضروری می باشد. در واقع لازم است مشخص شود. اراضی سابقه احیا داشته است و یا خیر. که در نتیجه به جهت بررسی سابقه احیا در اراضی انجام تفسیر عکس هوایی ضرورت دارد. در این صورت مالک باید به یک کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی جهت بررسی سابقه زراعت در اراضی مراجعه نماید.

کارشناس برای بررسی و تفسیر سابقه زراعت از عکس های هوایی استفاده می کند. و با تهیه آن از سازمان نقشه برداری تفسیر این عکس ها را انجام خواهد داد. تفسیر عکس های هوایی با استفاده از روش ها و تجهیزات مخصوص انجام می شود. این متخصص از استریوسکوپ استفاده خواهد کرد و در نتیجه با روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی انجام می شود. در ادامه گزارشی نیز تهیه می گردد. و این گزارش با مهر و امضا قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود. همچنین از دیگر مدارکی که لازم است تهیه شود. نقشه یو تی ام می باشد. تهیه این نقشه توسط کارشناس بادقت بالا انجام می شود.

تفسیر و بررسی عکس هوایی از عهده چه کسی بر می آید؟

برای انجام تفسیر عکس هوایی می توان به یک فرد با تجربه و متخصص که صلاحیت انجام تفسیر عکس هوایی را دارد، مراجعه نمود. شرکت فنی مهندسی رادین مپ متشکل از کارشناسان رسمی و متخصص در زمینه نقشه برداری، با بهره مندی از آرشیوی از اطلاعات نقشه برداری و عکس هوایی می تواند. در نتیجه تفسیر و بررسی عکس هوایی را در کمترین زمان انجام دهند. و گزارش تفسیر عکس هوایی توسط این متخصصان معتبر در تمامی ادارات و سازمان ها می باشد.

تفسیر عکس هوایی به معنی تشخیص و شناسایی عوارض، استخراج اطلاعات و همچنین تعیین حدود بر روی زمین می باشد. برای انجام تفسیر عکس هوایی کلیه ویژگی های هندسی همانند مساحت، ارتفاع، طول و عرض سنجش می شود. تنها فردی متخصص می تواند تفسیر عکس هوایی راانجام دهد. فردی همانند کارشناس رسمی دادگستری با توجه به مقیاس عکس ، سال عکسبرداری، زمان عکسبرداری تفسیر عکس هوایی را انجام خواهد داد. این متخصص با توجه به تخصص و تجربه خود می تواند حداکثر اطلاعات را از عکس هوایی به دست آورد.

لازم به ذکراست که برای انجام تفسیر عکس هوایی هرگز به اشخاص غیر متخصص مراجعه نکنید. زیرا در این صورت اطلاعات درستی از عکس هوایی حاصل می شود،هزینه تفسیر عکس هوایی طبق تعرفه محاسبه می شود.

 شما می توانید برای تهیه و تفسیر عکس هوایی از محدوده ی مورد نظر خود با شرکت رادین مپ در تماس باشید شرکت رادین مپ متشکل از کارشناسان رسمی دادگستری و امور ثبتی و همچنین مهندسین متخصص نقشه بردار در امور مربوط به نقشه برداری و همچنین عکس های هوایی آمادخه دریافت پروژه های شما می باشد.برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید

شماره تماس :02166398316 و 09129277534

 

تفسیر و بررسی عکس هوایی از عهده چه کسی بر می آید؟

 

تفسیر و بررسی عکس هوایی از عهده چه کسی بر می آید؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رأی: 1

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما