سایت عکس هوایی

 

 

در صورتی که دیوارکشی و مرز های ملک از بین برود راهکار چیست؟

در صورتی که دیوارکشی و مرز های ملک با گذر زمان از بین رفته باشد. در نتیجه در سریع ترین زمان ممکن باید حدود اربعه ملک را مشخص کرد. تا با تثبیت و دیوار کشی آن بر روی زمین بتوان از حدود ملک حفاظت کرد. در صورت عدم دیوارکشی اراضی ممکن است به حددود اراضی تعارض شود در نتیجه به جهت حفظ حدود و مرز های اراضی مشخلات حقوقی به وجود می آید. حل این اختلافات با تهیه تامین دلیل ممکن است. برای حل این اختلافات لازم است تامین دلیلی را با انجام تفسیر عکس هوایی تهیه نمود.

به جهت انجام تفسیر و بررسی عکس هوایی و تهیه تامین دلیل در خواستی مراجع قضایی لازم است به فردی متخصص و معتبر مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصصی است که می تواند تفسیر عکس هوایی را انجام دهد.

کارشناس ابتدا عکس های هوایی مربوط به ملک را با توجه به آدرس ملک و تاریخ سند از سایت عکس هوایی تهیه می کند. تا عکس های مربوط به ملک زمانی که دیوارکشی داشته است استخراج گردد. سپس این عکس ها تحلیل و بررسی می شوند تا در نتیجه دیوار کشی ملک معلوم شود. با جانمایی عکس هوایی بر روی زمین حدود اربعه اراضی معلوم می شود در ادامه نقشه یو تی ام قابل تهیه خواهد بود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. در ادامه بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. نقشه تهیه شده مهر و امضا شده قابل ارائه به ادارات و سازمان های مختلف خواهد بود.

در نهایت این نقشه قابل ارائه به مراجع قضایی به همراه گزارش تفسیر عکس هوایی خواهد بود. در نتیجه با ارائه مدارک لازم به مراجع قضایی حل اختلافات ملکی ممکن خواهد بود.تمامی مراحلی که شما برای تهیه و تفسیر عکس هوایی احتیاج دارید در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ توسط کارشناسان رسمی دادگستری و مهندسین باتجربه ی نقشه بردار انجام میگیرد.برای مشاوره ی رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید.

شماره ی تماس:02166398316 و 09129277534

عکس هوایی چیست؟

برداشت عوارض و جزئیات ازسطح زمین با استفاده از دوربین های عکسبرداری و پهباد و هواپیما را از ارتفاعی معلوم عکسبرداری هوایی می گویند. این عکسبرداری توسط سازمان نقشه برداری و جغرافیایی انجام می شود.عکس هوایی دو نوع آنالوگ و دیجیتال می باشد.

تفسیر عکس هوایی برای تهیه نقشه، راهسازی، مسائل نظامی، هواشناسی،مدیریت آب، محیط زیست و .. کاربرد دارد. از جمله کاربردهای مهم تفسیر عکس هوایی تهیه تامین دلیل می باشد.

تفسیر عکس هوایی از عهده یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید.

آرشیو عکس هوایی پوشش دار

دو سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی آرشیو عکس هوایی در کل کشور را در اختیار دارند. با توجه به نوع پروژه و محدوده جغرافیایی می توان  به این دو سازمان مراجعه نمود.

اولین عکسبرداری سراسری و پوششی ایران در سال 1334 الی 1336 توسط آمریکا به مقیاس 1:50000 انجام شد.

دومین عکسبرداری پوششی ایران به مقیاس 1:20000 در 1343 آغاز شد و به مدت 10 سال طول کشید.

سومین عکسبرداری پوششی در ایران مربوط به سال 1370 است. در مقیاس 1:40000 و 1:70000 تهیه شد.

تفسیر عکس هوایی جانمایی ملک

برخی املاک به دلایل مختلفی از جمله حوادث طبیعی دیوارکشیشان در طی گذر زمان تخریب می شود. در این صورت برای اینکه بتوان حدود و مرز های ملک را مشخص کرد می بایست اقداماتی انجام شود.

همچنین ممکن است به دلیل به هم ریختگی مرز ها اختلافاتی بین مالکین پیش بیاید. در نتیجه برای حل این اختلافات باید با تفسیر عکس های هوایی حدود و مرز های املاک مشخص شود. و سپس یک گزارش از تفسیر عکس های هوایی تهیه می گردد و با ارائه این گزارش به دادگاه می توان اختلافات را حل نمود. این گزارش تنها با مهر و امضای فرد متخصصی مانند کارشناس رسمی دادگستری معتبر خواهد بود.

در واقع تفسیر و بررسی عکس هوایی تنها از عهده فرد متخصصی بر می آید. که تجربه کافی برای انجام تفسیر عکس هوایی را داشته باشد. برای انجام تفسیر عکس هوایی می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

برای انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا از سایت عکس هوایی، عکس هوایی مربوط به سال های گذشته تهیه می شود. در واقع عکس هوایی توسط سازمان نقشه برداری و جغرافیایی در کشورمان تهیه می شود. در ادامه تفسیر و بررسی عکس هوایی آغاز می گردد. برای انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده می شود و با روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی انجام می شود. در واقع کارشناس از زوج عکس بهره خواهد برد تا دید بهتری از عوارض داشته باشد. با اتمام تفسیر حدود و مرز های ملک از آن استخراج می شود. سپس با جانمایی ملک بر روی زمین حدود ملک مشخص می شود. در ادامه نقشه یو تی ام تهیه می گردد. بعد از تهیه این نقشه یو تی ام در ادامه این نقشه به همراه گزارش تفسیر عکس هوایی قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود.

تفسیر عکس هوایی منابع طبیعی

ممکن است به دلایلی اراضی ملی اعلام شود. با ملی اعلام شدن اراضی در نتیجه لازم است سابقه احیا در اراضی بررسی شود. در واقع اراضی ملی متعلق به دولت است و افراد برای حفظ اراضی خود می بایست اقداماتی را انجام دهند. به جهت حفظ اراضی لازم است سابقه احیا در اراضی با انجام تفسیر عکس هوایی اثبات شود. اراضی ملی به زمینی گفته می شود که سابقه احیا در آن وجود ندارد و اراضی شکل طبیعی خود را حفظ نموده است. در نتیجه لازم است بررسی سابقه احیا اراضی انجام شود. برای انجام تفسیر عکس هوایی لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود یکی از این افرادی که می تواند تفسیر عکس هوایی را انجام دهد کارشناس رسمی دادگستری است.

این متخصص برای انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا عکس هوایی را تهیه خواهد کرد. در ادامه بررسی تفسیر عکس هوایی انجام می شود و با استریوسکوپ سابقه احیا در اراضی بررسی می شود. در ادامه بعد از بررسی سابقه احیا در اراضی انجام می شود. بعد از بررسی سابقه احیا گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه می شود. این گزارش مهر و امضا شده قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود. و اراضی احیا شده به شمار خواهد رفت و مالک اراضی خواهد توانست اراضی خود را حفظ نماید.

تفسیر عکس هوایی منابع طبیعی

تفسیر عکس هوایی منابع طبیعی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما