تعرفه نقشه برداری با جی پی اس

تعرفه نقشه برداری با جی پی اس

نقشه یو تی ام از جانب ادارات ملکی در خواست می شود. و توسط ادارات مختلفی از جمله اداره ثبت اسناد، شهرداری، اداره منابع طبیعی، مراجع قضایی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای انجام نقشه برداری به جهت تهیه نقشه یو تی ام مراجعه به یک فرد متخصص و با تجربه ضروری است. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند انجام نقشه برداری از ملک را به جهت تهیه نقشه یو تی ام انجام دهد. و نقشه ای با دقت و کیفیت بالا حاصل می شود. تعرفه نقشه برداری یا جی پی اس مشخص می باشد. و مقدار آن به عواملی از جمله مساحت ملک، متراژ ملک، دسترسی به ملک و .. بستگی دارد.

جی پی اس چیست؟

جی پی اس از بزرگ ترین اختراعاتی می باشد که در دهه 80 برای اهداف نظامی ساخته شد. و در ادامه مورد استفاده اشخاص نیز قرار گرفت. در واقع جی پی اس مخفف عبارتglobal positioning system است که به معنای سیستم مکان یابی جهانی می باشد.

جی پی اس در بسیاری از صنایع و تکنولوژی ها مورد استفاده قرار می گیرد. و رایج ترین استفاده های جی پی اس شامل: پروژه های عمرانی، کوهنوردی، کشتی رانی ، کنترل ترافیک و .. می باشد. همچنین از جی پی اس به جهت تهیه نقشه یو تی ام نیز استفاده می شود.

انواع جی پی اس

جی پی اس ها انواع مختلفی دارند که شامل جی پی اس دستی، جی پی اس دو یا سه فرکانسه می باشد. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس استفاده می شود. اما لازم به ذکر است از آنجایی که جی پی اس دستی دقت پایینی دارد در نتیجه برای  امور دقیقی همچون تهیه نقشه یو تی ام مناسب نیست. به جهت تهیه نقشه یو تی ام لازم است از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده شود. و مختصات یو تی ام کنج ها با دقت بالا برداشت می شود.

نقشه یو تی ام

یو تی ام مخفف universal transverse Mercator است و معنی آن سامانه مختصات جهانی مرکاتور معکوس می باشد. به کمک سیستم مختصات یو تی ام هر نقطه بر روی کره زمین مختصات اختصاصی خود را خواهد داشت. این نقشه از جانب ادارات و سازمان های مختلف ملکی امروزه در خواست می شود. از جمله اداراتی که نقشه یو تی ام را در خواست می کند اداره ثبت اسناد می باشد. به جهت تبدیل سند قدیمی به تک برگی، برای اخذ سند تک برگی ملک قولنامه ای، برای تصحیح سند ملک در نتیجه لازم است نقشه یو تی ام تهیه شود. برای تهیه این نقشه می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود تا در نتیجه این نقشه با دقت بالایی تهیه شود. این نقشه با مهر و امضای کارشناس معتبر می شود. و قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود.

نقشه یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام نقشه ای با دقت بالا می باشد و بر اساس یک سیستم مختصات جهانی است. و در آن هر نقطه دارای مختصات منحصر به فرد است. با تهیه نقشه یو تی ام برای ملک مختصات یو تی ام کنج ها با دقت سانتی متری حاصل می شود. به طوری که ملکی با این مختصات وجود ندارد.

برای تهیه نقشه یو تی ام با جی پی اس دو یا سه فرکانسه ابتدا برداشت زمینی با دقت بالا انجام می شود. و مختصات یو تی ام کنج ها و شکستگی ها برداشت می شود. بعد از برداشت زمینی با دقت سانتی متری در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. و این نقشه با دقت بالا حاصل می شود.  تعرفه نقشه برداری با جی پی اس به عواملی بستگی دارد و مشخص می باشد.

تهیه نقشه یو تی ام را به چه کسی بسپاریم؟

برای تهیه نقشه یو تی ام حتما می بایست به یک فرد متخصص مراجعه نمود. تا در نتیجه این نقشه با دقت و کیفیت بالا حاصل شود.

برخی از افراد تهیه نقشه یو تی ام را به دلیل پیشنهاد قیمت پایین تر این نقشه، به افراد غیر متخصص می سپارند. و از آنجایی که این افراد از تجهیزاتی دقیق استفاده نمی کنند. در نتیجه این نقشه با دقت پایین حاصل می شود در واقع اشخاص غیر متخصص برای برداشت زمینی به جای استفاده از تجهیزات تخصصی از جی پی اس دستی استفاده می کنند. و برداشت زمینی را با خطای بالا انجام می دهند. در نتیجه نقشه یو تی ام تهیه شده توسط این فرد مورد قبول ادارات قرار نخواهد گرفت.

تهیه نقشه یو تی ام را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. تا در نتیجه با دقت بالا حاصل شود. این متخصص برداشت و ترسیم نقشه یو تی ام را با تجهیزات به روز و دقیق انجام خواهد داد. وی به جای استفاده از جی پی اس دستی که دقت پایینی دارند از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. در نتیجه برداشت زمینی با دقت بالا انجام می شود و این نقشه با کیفیت بالا حاصل می شود.

کاربرد نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام امروزه از جانب ادارات و سازمان های مختلف ملکی در خواست می شود. و تهیه این نقشه با کیفیت بالا مدنظر ادارات ملکی می باشد. برخی از اداراتی که نقشه یو تی ام را با دقت بالا در خواست می کنند شامل موارد زیر می باشد.

  • نقشه یو تی ام برای اداره ثبت اسناد

به طور کلی به جهت انجام امور ثبتی ملک نقشه یو تی ام در خواست می شود. در واقع یکی از مواقعی که لازم است این نقشه تهیه و ارائه شود. زمانی است که اشخاص قصد تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ را داشته باشندو در نتیجه از آنجایی که اسناد قدیمی حاوی اطلاعات مکانی ملک نمی باشد لازم است این نقشه تهیه شود. تا مساحت، ابعاد و موقعیت دقیق ملک حاصل شود. همچنین به جهت تصحیح سند ملک نیز این نقشه از جانب اداره ثبت اسناد در خواست می شود. در واقع برای تصحیح سند ملک لازم است اطلاعات فنی از وضع موجود ملک حاصل شود. همچنین در صورتی که اشخاص قصد اخذ سند رسمی برای ملک قولنامه ای را داشته باشند. در نتیجه لازم است نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان تهیه شود. و به اداره ثبت اسناد ارائه شود.

تعرفه نقشه برداری با جی پی اس

  • نقشه یو تی ام برای شهرداری

به جهت اخذ جواز ساخت از شهرداری لازم است مدارکی را تهیه و به شهرداری ارائه داد. از جمله این مدارک نقشه یو تی ام دو هزارم است. در واقع شهرداری به جهت پی بردن به موقعیت دقیق ملک نقشه یو تی ام را در خواست خواهد کرد.

  • نقشه یو تی ام برای اداره منابع طبیعی

ممکن است اراضی برخی از افراد ملی اعلام شود. در نتیجه با ملی اعلام شدن اراضی لازم است تامین دلیلی تهیه شود و به این اداره ارائه شود. گزارش تفسیر عکس هوایی و نقشه یو تی ام از جمله این مدارک می باشند. که تهیه آن ها ضروری می باشد.

تعرفه نقشه برداری با جی پی اس

نقشه یو تی ام کاربرد های بسیاری دارد امروزه برای انجام امور ملکی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مواقعی که لازم است این نقشه تهیه شود برای امور ثبتی و سندی می باشد. این امر از اهمیت بالایی بر خوردار می باشد.

یکی از مواقعی که لازم است نقشه یو تی ام تهیه شود برای تعویض سند قدیمی به سند تک برگی می باشد. با تهیه این نقشه موقعیت منحصر به فرد ملک،مساحت ملک با دقت بالا حاصل شود. همچنین برای انجام امور حقوقی ملک نیز نقشه یو تی ام در خواست می شود.

در صورتی که برای امور ثبتی و قضایی بخواهید این نقشه را تهیه کنید حتما باید نقشه فردی متخصص تهیه و مهر و امضا شود. کارشناس رسمی دادگستری صلاحیت تهیه این نقشه را دارد بنابراین می توان تهیه این نقشه را با خیال راحت به وی سپرد.

برای تهیه نقشه یو تی ام  هزینه ای پرداخت می شود. تعرفه نقشه برداری با جی پی اس هر ساله توسط سازمان نقشه برداری تعیین می شود.

کارشناس از آنجایی که از اهمیت تهیه این نقشه با دقت بالا مطلع است برای تهیه این نقشه از تجهیزات دقیق استفاده می کند. در واقع وی ابتدا با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه مختصات یو تی ام کنج ها را برداشت خواهد کرد. و سپس ترسیم نقشه یو تی ام با استفاده از اتوکد انجام می شود. در ادامه این نقشه با دقت بالا حاصل می شود و چاپ و مهر و امضا می شود. این نقشه قابل ارائه به سازمان و ادارات خواهد بود.

اخذ سند تک برگی چه مزایایی دارد؟

اسناد تک برگی اسنادی امروزی می باشد. سند تک برگ مزایای بسیاری دارد و معایب اسناد قدیمی را ندارد. مزایای سند تک برگی شامل موارد زیر می باشد:

  • امنیت سند تک برگ بالا است. در واقع جعل سند تک برگ بسیار دشوار می باشد.
  • این اسناد تک برگی می باشد و همین امر باعث صرفه جویی در مصرف کاغذ می گردد.
  • درج اطلاعات ملک در سیستم کاداستر کشور همین امر باعث می شود از چند سندی ملک جلوگیری شود.
  • صدور چاپی این سند در دفتر اسناد رسمی انجام می شود. در واقع همه اطلاعات به صورت الکترونیکی صادر می گردد. در نتیجه این اسناد خوانا می باشد.
  • در این سند اطلاعات به صورت کامل و دقیق درج می شود. این اطلاعات شامل مساحت، کاربری ملک، کروکی ملک، حدود و دیوارکشی ملک و .. می باشد.

برای اخذ سند تک برگی چه اقداماتی لازم است انجام شود؟

اخذ سند تک برگی برای املاکی که سندی قدیمی دارند مزایای بسیاری دارد. برای اخذ سند تک برگی لازم است مدارکی را تهیه و به اداره ثبت اسناد ارائه داد. از جمله این مدارک نقشه یو تی ام است. نقشه یو تی ام لازم است تهیه شود تا اطلاعات فنی دقیق ملک تعیین شود. برای اینکه بتوان این نقشه را تهیه نمود لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید.

کارشناس برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. این نقشه چاپ و مهر و امضا شده معتبر می شود در نتیجه قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود. با ارائه این مدرک و مدارک حقوقی در نتیجه سند تک برگی برای ملک صادر می شود. این سند دقت و امنیت بالایی دارد و به روز و دقیق می باشد.

تهیه نقشه یو تی ام را به چه کسی بسپاریم؟

نقشه یو تی ام نقشه ای با مختصات یو تی ام می باشد. با تهیه آن موقعیت دقیق هر نقطه بر روی زمین تعیین می شود. نقشه یو تی ام تهیه می شود تا در نتیجه ابعاد، موقعیت و مساحت دقیق ملک با دقت بالا بر روی زمین تعیین شود. نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. این نقشه کاربرد های زیادی در شهرداری، اداره ثبت اسناد، مراجع قضایی، جهاد کشاورزی، اداره منابع طبیعی و .. دارد.

تهیه نقشه یو تی ام تنها از عهده افراد متخصص بر می آید. افراد غیر متخصص نمی توانند نقشه یو تی ام را تهیه نمایند. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند نقشه یو تی ام را با دقت بالا تهیه نماید. برخی از افراد برای تهیه نقشه یو تی ام به اشخاص غیر متخصص مراجعه می کنند. در نتیجه نقشه یو تی ام با کیفیت پایینی حاصل می شود. و نقشه یوتی ام در این صورت کارایی نخواهد داشت.

به جهت تهیه نقشه یوتی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه نمود. در نتیجه نقشه یو تی ام با کیفیت بالایی به دست می آید. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام با دقت بالا انجام می شود. تعرفه نقشه برداری با جی پی اس هر ساله تعیین می شود و به عواملی بستگی دارد. این عوامل شامل مساحت، ابعاد و کاربری ملک می باشد.

 

تهیه نقشه یو تی ام را به چه کسی بسپاریم؟

تهیه نقشه یو تی ام را به چه کسی بسپاریم؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما