انجام نقشه برداری تفکیک آپارتمان توسط مهندس عضو نظام مهندسی

انجام نقشه برداری تفکیک آپارتمان توسط مهندس عضو نظام مهندسی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

انجام نقشه برداری تفکیک آپارتمان انجام میشود تا مساحت و متراژ دقیق هر واحد بر آورد شود. این عملیات قبل و بعد صدور پایانکار قابل انجام است. تفکیک آپارتمان را قبل از اتمام ساخت آپارتمان میتوان به کارشناس رسمی دادگستری سپرد.

تفکیک آپارتمان کارشناس رسمی

انجام نقشه برداری تفکیک آپارتمان با اتمام ساخت آپارتمان و صدور پایانکار لازم است انجام شود. این عملیات توسط یک مهندس عضو نظام مهندسی قابل انجام است. تا در نتیجه نقشه تهیه شده توسط اداره ثبت اسناد مورد قبول قرار بگیرد. در واقع با انجام تفکیک آپارتمان مساحت و متراژ دقیق هر واحد بر آورد میشود. و سند تک برگ برای هر واحد اختصاصی صادر میشود.

اما لازم به ذکر است که نقشه برداری تفکیک آپارتمان تنها بعد از اتمام ساخت آپارتمان کاربرد ندارد. بلکه ممکن است لازم شود پیش از اتمام ساخت آپارتمان این عملیات انجام شود. و مساحت و متراژ دقیق هر واحد بر آورد شود. زمانی لازم است قبل از اتمام ساخت آپارتمان این اطلاعات بر آورد شود که افراد قصد خرید و فروش واحد های آپارتمانی نیمه کاره را داشته باشند.

این معاملات به معامله پیش  فروش و پیش خرید معروف میباشند و عده ای این معامله را با مساحت تقریبی هر واحد انجام میدهند. و همین امر باعث میشود که خریدار یا فروشنده از انجام معامله متضرر شوند در واقع زمانی میتوان این معامله را به صورت مطمئن انجام داد که معامله با مساحت دقیق هر واحد انجام شود. در نتیجه برای برآورد مساحت دقیق هر واحد از آپارتمان لازم است نقشه برداری تفکیک آپارتمان انجام شود و این عملیات از عهده کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید این متخصص برای انجام این عملیات از متر لیزری استفاده خواهد کرد و در نتیجه بعد از برداشت واحد های آپارتمانی ترسیم نقشه پیش تفکیک آپارتمان انجام میشود و در نتیجه مساحت و متراژ دقیق هر واحد بر آورد میشود و معامله واحد های آپارتمانی بدون ضرر و زیان قابل انجام خواهد بود.

راه های ارتباط با ما

09129277534

02166398316

برای ارتباط با اینستاگرام ما کلیک کنید

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما